• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

چین به دنبال تصاحب بازار ماشین‌های پرنده

  • کد خبر : 4408
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۰۰
چین به دنبال تصاحب بازار ماشین‌های پرنده
هلدینگ چینی ای‌هنگ (EHang) که در حوزه توسعه ماشین‌های پرنده فعالیت می‌کند، معتقد است بخش گردشگری جنوب شرقی آسیا می‌تواند بازار قابل توجهی برای چنین وسایل نقلیه‌ای باشد.

ای‌هنگ در حال آزمایش اتومبیل‌های پرنده خود به منظور دریافت مجوزهای لازم بوده و از سپتامبر ۲۰۲۲ تاکنون بالغ بر ۱۲۰۰ سفارش دریافت کرده است که شامل مشتریان در بخش‌های پزشکی و گردشگری می‌شود.

این شرکت اخیرا موفق شده است در پرواز آزمایشی اتومبیل پرنده EH216-S دو نفره خود، مسافران را در شهر اویتا (Oita) ژاپن با طی مسافت حدودا ۴۰۰ متر در ارتفاع ۳۰ متری زمین جا به جا کند. به گفته مسئولان ای‌هنگ، این عملیات اولین پرواز آزمایشی شرکت مذکور برای حمل مسافر در کشوری به جز چین بود و قرار است پروازهای آزمایشی بیشتری نیز در ژاپن انجام گیرد.

ریچارد لیو (Richard Liu)، مدیر ارشد مالی ای‌هنگ، می‌گوید: «فراتر از چین و ژاپن، کشورهای آسیای جنوب شرقی آسیا بازارهای مهمی خواهند بود، چرا که ای‌هنگ انتظار دارد ماشین‌های پرنده برای تورهای گردشگری مورد استفاده قرار گیرند.» وی ادامه می‌دهد: «نگاه ما به کشورهایی مانند تایلند، اندونزی و مالزی است که گردشگری در آن‌ها صنعت مهمی محسوب می‌شود.»

به گفته لیو، ای‌هنگ برای انجام پروازهای آزمایشی و رسیدگی به امور نظارتی محلی در این کشورها با شرکایی همکاری می‌کند. او می‌گوید: «به عنوان مثال، سال گذشته میلادی به همراه شرکای اندونزیایی خود یک پرواز آزمایشی بر فراز جزیره بالی (Bali) انجام دادیم.» بنابر اظهارات وی، هزینه مسافرت برای تورهای هوایی الکتریکی با این نوع ماشین‌های پرنده کمتر از هزینه تورهای معمولی با بالگرد خواهد بود.

لیو می‌افزاید: «در مورد بالگرد، حفاظت ایمنی، تعمیر و نگهداری به طور روزانه و مداوم مورد نیاز است، اما چنین هزینه‌هایی در اتومبیل‌های برقی بسیار کمتر است. علاوه بر این، برای عملکرد یک بالگرد معمولی، به خلبان نیاز است، در صورتی گه EH216-S به صورت خودران عمل می‌کند و بنابراین می‌توان در هزینه خلبانی آن صرفه جویی کرد.»

به تازگی نیز استارت‌آپ چینی اتوفلایت (AutoFlight) در پرواز آزمایشی تاکسی هوایی خودران پراسپریتی آی (Prosperity I) توانست رکورد جهانی جدیدی را در مسافت طی‌شده توسط یک ماشین پرنده به ثبت برساند تا خود را بیش از پیش به عنوان یک مدعی جهانی در این حوزه مطرح کند.

ماشین پرنده با قابلیت برخاست و فرود عمودی (eVTOL) می‌تواند کاملا الکتریکی یا هیبریدی باشد که موجب کاهش قابل توجه سر و صدای آن نسبت به بالگرد می‌شود. این وسایل نقلیه همچنین قادر به برخاستن و فرود در مکان‌هایی با مساحتی کوچک هستند. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند بازار جهانی خودروهای پرنده تا سال ۲۰۴۰ به حدود ۱.۵ تریلیون دلار خواهد رسید.

منبع: nikkei

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4408

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.