• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
16

چاینا تلکام در یک برنامه آزمایشی جدید تماس‌های تلفنی رمزگذاری شده کوانتومی را آغاز می‌کند

  • کد خبر : 639
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
چاینا تلکام در یک برنامه آزمایشی جدید تماس‌های تلفنی رمزگذاری شده کوانتومی را آغاز می‌کند
برخی از کاربران تلفن هوشمند غول مخابراتی چین، China Telecom، در استان آنهویی با استفاده از سیم‌کارت و برنامه خاص، می‌توانند تماس‌های تلفنی محافظت شده توسط رمزگذاری کوانتومی برقرار کنند.

این سرویس به عنوان یک برنامه آزمایشی در استان آنهویی راه‌اندازی شد. برای دستیابی به ویژگی جدید، کاربران باید برای تعویض سیم‌کارت به فروشگاه‌های China Telecom مراجعه کنند. این سرویس همچنین به برنامه تماس امن کوانتومی شرکت China Telecom نیاز دارد که در حال حاضر فقط برای موبایل‌های اندروید در دسترس است. این شرکت قیمت این سرویس جدید را اعلام نکرده است.

برخلاف روش‌های رمزگذاری سنتی که فقط به الگوریتم‌ها متکی هستند، رمزگذاری کوانتومی توسط قوانین فیزیک کوانتوم محافظت می‌شود. از نظر تئوری، تمام اطلاعاتی که توسط الگوریتم‌های سنتی رمزنگاری می‌شوند، در صورت وجود زمان کافی می‌توانند توسط سیستم‌های رایانه‌ای شکسته یا هک شوند؛ اما رمزنگاری کوانتومی متفاوت است زیرا هر تلاشی برای رهگیری داده‌ها باعث ایجاد تغییر فیزیکی در پیام و هشدار به فرستنده و گیرنده در مورد شنود احتمالی می‌شود.

برای کاربران سرویس جدید China Telecom، شروع یک تماس تلفنی کوانتومی با استفاده از فناوری اطلاعات کوانتومی، دو کلید مخفی ایجاد می‌کند. این موارد برای تأیید هویت تماس‌گیرنده و اطلاعات تماس استفاده می‌شوند.

شرکت مخابرات چین گفته که این سرویس جدید ابتدا در دسترس کاربران بخش‌های خاصی مانند دولت، نهادهای نظامی و مالی خواهد بود که به «امنیت مطلق» نیاز دارند. این شرکت افزوده که در آینده کاربردهای عمومی آن گسترش خواهد یافت.

این سرویس توسط یک سرمایه‌گذاری مشترک توسط شرکت مخابرات چین و شرکت مخابرات کوانتوم QuantumCTek Group شکل گرفت. لئو گوئیکینگ، مدیر اجرایی China Telecom، گفته که هدف این شرکت ارائه تماس‌های ایمن کوانتومی برای بیش از ۱۰ میلیون کاربر تلفن همراه در مدت پنج سال است. این شرکت‌ها همچنین وعده داده‌اند که تلفن‌های ویژه‌ای را با ویژگی‌های رمزگذاری کوانتومی عرضه می‌کنند که در حال حاضر در حال توسعه است.

در سال‌های اخیر، چین در گسترش رمزنگاری با استفاده از توزیع کلید کوانتومی به یک رهبر جهانی تبدیل شده است.

چین همچنین اولین ماهواره کوانتومی جهان و طولانی‌ترین شبکه‌های ارتباطی کوانتومی جهان را برای استفاده‌های محدود صنعتی ساخته است. پیشرفت چین در فناوری کوانتومی همچون بخش‌های هوش مصنوعی و اینترنت نسل پنجم بخشی از جنگ فناوری آمریکا و چین است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=639

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.