• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

پکن به قطبی جذاب برای استعدادهای فناوری تبدیل می‌شود

  • کد خبر : 1694
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸
پکن به قطبی جذاب برای استعدادهای فناوری تبدیل می‌شود
پارک علمی Zhongguancun در قلب تلاش پکن برای تقویت اعتبار فناوری و بلندپروازی بیشتر رهبری برای ایجاد نسخه خاص خود از دره سیلیکون قرار دارد - حتی اگر شهرهایی مانند شنجن، هانگجو و شانگهای دارای مراکز فناوری قوی باشند.

کای چی دبیر حزب کمونیست شهر پکن در یک مجمع گفت: پکن در تلاش است تا خود و به ویژه منطقه جونگ وان چون را به عنوان یک قطب جذاب جهانی برای “استعدادهای فناوری” و مقصد اصلی کارآفرینان فناوری برای شروع کسب و کارهای خود تبدیل کند.

کای که یکی از اعضای دفتر سیاسی چین است، افزود: پایتخت چین که محل بسیاری از مدارس برتر کشور، موسسات تحقیقاتی و شرکت‌های پیشرو در زمینه فناوری پیشرفته مانند ByteDance و Baidu است، منابع خود را برای تبدیل پارک علمی Zhongguancun، بسیج می‌کند و قصد دارد این منطقه را به پارک علمی در سطح جهانی تبدیل کند.

علاوه بر این، کای گفت که پکن حفاظت از مالکیت معنوی را افزایش می‌دهد و خدمات را برای شرکت‌های دارای فناوری جدید بهبود می‌بخشد.

Zhongguancun در قلب تلاش پکن برای تقویت اعتبار فناوری و بلندپروازی بیشتر رهبری برای ایجاد نسخه خاص خود از دره سیلیکون قرار دارد – حتی اگر شهرهایی مانند شنجن، هانگجو و شانگهای دارای مراکز فناوری قوی باشند.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین امسال یک سخنرانی ضبط شده به انجمن جونگ گوانچون ارسال کرد، که در ۲۴ سپتامبر آغاز شد و شامل بحث‌ها و نمایشگاه‌های تجاری با موضوع “هوش ، سلامت و بی طرفی کربن” بود. شی در سخنرانی خود در حالی که معاون نخست وزیر لیو هی ریاست مراسم افتتاحیه را بر عهده داشت، خواستار همکاری جهانی در زمینه نوآوری‌های علمی و فناوری شد و این نشان دهنده تمایل چین برای همکاری با سایر کشورها در زمینه توسعه فناوری با وجود تنش‌های مداوم بین ایالات متحده و چین است.

وانگ جیگانگ، وزیر علوم و فناوری، در این باره گفت که وزارتخانه وی برای ایجاد امکانات نوآوری در این شهر، به ویژه در Zhongguancun، با دولت پکن همکاری نزدیک خواهد داشت. وانگ افزود، Zhongguancun به عنوان “میدان آزمایش” عمل خواهد کرد.

وانگ افزود: امیدواریم از تجربیات پیشرفته بین‌المللی درس بگیریم و مایل هستیم ثمره‌های علم و فناوری چینی بیشتری را با بقیه جهان به اشتراک بگذاریم.

هو جیانگو، رئیس آکادمی علوم چین، بزرگترین آژانس تحقیقات علمی کشور، در این مجمع گفت که با مقامات شهرداری پکن همکاری می‌کند تا این شهر را به “مرکز نوآوری فناوری بین‌المللی” تبدیل کند.

در این مجمع، چین پنج دستاورد “نوآوری” را منتشر کرد. اولین مورد آخرین رتبه بندی شهرها در فهرست طبیعت است، پروژه‌ای که توسط دیوید سوین بانک، رئیس Springer Nature برای استرالیا و نیوزلند اجرا می‌شود. بر اساس آخرین رتبه بندی، از نظر قدرت علم و فناوری، پکن در رتبه اول قرار دارد و پس از آن نیویورک، بوستون، لس آنجلس و شانگهای در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

دومین دستاورد یک یخچال فوق العاده برای آزمایشات کوانتومی است که توسط آکادمی علوم چین توسعه یافته است. سوم راهنمای اخلاق هوش مصنوعی است که توسط رئیس کمیته مدیریت هوش مصنوعی چین، «شو لن» تهیه شده است.

چهارم یک تراشه کوانتومی است که توسط یو هایفنگ، آکادمی علوم اطلاعات کوانتومی پکن توسعه یافته است. خبرگزاری دولتی شینهوا اعلام کرد تراشه کوانتومی رکورد جدیدی در عملکرد خود ثبت کرده است.

پنجم، فهرست مرکز بین‌المللی نوآوری علم و فناوری۲۰۲۱ است که به طور مشترک توسط دانشگاه Tsinghua و Springer Nature Swinbanks تهیه شده است. بر اساس این شاخص، پکن پس از لس آنجلس- سان خوزه، نیویورک و لندن از نظر نوآوری در رتبه چهارم جهانی قرار گرفت. منطقه خلیج بزرگتر، که شامل هنگ کنگ، ماکائو، شنجن و گوانگجو است، در رتبه هفتم این شاخص قرار دارد.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1694

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.