به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، داشتن ۱۰۰هزار اپلیکیشن نمادی از بلوغ برای اکوسیستم هارمونی او اس برای رفع نیازهای مصرفکننده است. این یک هدف کلیدی برای هارمونی در شش ماه تا یک سال آینده خواهد بود.
در حالی که ۵ هزار برنامه پرکاربرد در بازار در حال حاضر بر روی هارمونی او اس نکست هستند، اما هنوز بسیاری از برنامههای کمکاربرد اما ضروری وجود دارند که باید برای این پلتفرم ساخته شوند.
هوآوی به توسعهدهندگان، شرکا و نیروهای اجتماعی بیشتری نیاز دارد تا با هارمونی نکست را به صورت شبکهای و مویرگی در بازار اپلیکیشنها تبلیغ کنند.
هارمونی نکست در حال حاضر تحت یک دوره بتا عمومی تا ۲۲ اکتبر بیش از ۱۵ هزار برنامه و سرویس بومی داشت. بیش از ۱ میلیون کاربر تنها دو هفته پس از آن آغاز آزمایش بتا عمومی در اوایل اکتبر، درخواست ارتقا به نسخه بعدی هارمونی را داشتند.
اکوسیستم فعلی دارای ۱۸ دسته برنامه کاربردی است که نیازهای روزانه مصرفکنندگان را پوشش میدهد، از جمله برنامههای رسانههای اجتماعی پرکاربرد مانند ویچت و دوئین و برخی خدمات مدنی مانند برنامه مالیات رسمی چین که به زودی در دسترس خواهد بود.
فشار برای پذیرش سیستمعامل هارمونی در زمانی است که هواوی برای عرضه سری میت ۷۰ آماده میشود و انتظار میرود هارمونی او اس نکست را برای استفاده تجاری به کار گیرد.
فروشگاه آنلاین رسمی هواوی نشان میدهد که بیش از ۳ میلیون نفر برای پیشخرید مدلهای میت ۷۰، میت ۷۰ پرو و میت ۷۰ پرو پلاس ثبتنام کردهاند.
هواوی هارمونی او اس را به عنوان جایگزین اندروید برای بازار چین در آگوست ۲۰۱۹ راهاندازی کرد، تنها چند ماه پس از آن که واشنگتن این شرکت مستقر در شنجن را به لیست سیاه تجاری خود اضافه کرد و شرکتها را از فروش فناوریهای منشأ آمریکایی به آن بدون تائید واشنگتن منع میکرد.
استقبال داخلی از پلتفرم موبایل در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت، زمانی که هواوی با سری میت ۶۰ به بازار گوشیهای ۵G بازگشت.
محمولههای گوشیهای هوشمند هوآوی در سهماهه سوم در سرزمین اصلی چین نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافت و ۱۵٫۳ درصد از بازار را به خود اختصاص داد و پس از Vivo قرار داشت و رتبه دوم نیز برای اپل بود. گوشیهای Mate 60 و سری Pura 70 بعدی به بازگرداندن این شرکت در بین برترین برندهای اندرویدی چینی کمک کردند.
منبع: scmp