• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

همکاری محققان چینی و تایلندی برای حل مشکلات ترافیکی

  • کد خبر : 3930
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۰۵
همکاری محققان چینی و تایلندی برای حل مشکلات ترافیکی
در دنیای حمل و نقل، دانشمندان یک زبان ریاضی مشترک برای حل مشکلات ترافیکی در شهرهای بزرگ از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها و محاسبات دارند.

در همین راستا، محققین تایلندی با همتایان چینی خود در ووهان، گوانگژو و شنژن کار می کنند تا به رانندگان برای اتخاذ تصمیمات بهتر در جاده کمک کنند.

زبان ریاضی از مرزها فراتر می‌رود، فرمت راه‌اندازی شبکه، تحلیل داده‌ها و مدل‌سازی، کم و بیش در کشورها یکسان هستند.

پایتخت تایلند در شاخص تراکم جهانی در سال ۲۰۱۹ رتبه یازدهم را به خود اختصاص داد و ساکنان بانکوک در آن سال به طور متوسط هشت روز و ۱۴ ساعت را در ترافیک ساعت شلوغ گذرانده‌اند.

این شهر ۱۰ میلیونی در ماه نوامبر به تعطیلات ویژه سه روزه رفت و میزبان اجلاس سران اپک بود تا راه‌ها را برای رهبران جهانی که در این نشست شرکت می‌کنند خلوت کند.

همکاری با محققان در چین برای توسعه ابزارهایی برای توصیه مسیرهای سریع و قابل اعتماد به رانندگان صورت می‌گیرد که با توجه به شباهت‌های ترافیکی در شهرهای بزرگ می‌تواند در هر دو کشور اعمال شود.

در شهرهای بزرگ مانند بانکوک، گوانگژو و ووهان موقعیت‌های ترافیکی و لزوم انتخاب مسیرهای فرعی و جایگزین وجود دارد به همین دلیل محققین با همکاری یکدیگر بر روی توسعه نوع تحلیل کار می‌کنند تا نه تنها کوتاه ترین مسیرها را پیدا کرده، بلکه مسیرهای قابل اعتمادی را نیز ارائه کنند.

هنگامی که ۲۵ نفر در سال ۲۰۱۷ در یک تصادف رانندگی در شرق تایلند جان خود را از دست دادند، زنگ خطر برای این کشور به صدا درآمد که خودروهای تندرو در جاده‌های خود را که از مرگبارترین جاده‌های جهان هستند، تحت نظر بگیرد.

در آن زمان درخواست از رانندگان برای نصب ردیاب‌های مکان یک حرکت نامطلوب بود، اما مردم دریافتند که در شرایط غیر قابل کنترل، چه اتفاقی افتاد.

تیمی از همکاران تحقیقاتی در هنگ کنگ گرد هم آمدند و پلتفرمی را طراحی کرده که می‌توانست مقدار زیادی از داده‌های GPS را به سرعت محاسبه کند – از جمله تطبیق مختصات با مکان‌ها روی نقشه و محاسبه سرعت – و محققان تایلندی آن را کدگذاری و پیاده‌سازی کردند.

این سیستم به سیستم متمرکز در تایلند تبدیل و از آن زمان تا کنون راه اندازی شده است.

وسایل نقلیه تجاری مانند اتوبوس‌ها و کامیون‌ها باید دارای ردیاب باشند و این پلت فرم به طور خودکار جریمه‌های سرعت را صادر می‌کند.

تعداد موارد سرعت غیرمجاز ۱۲ ماه پس از راه اندازی این پلت‌فرم در آوریل ۲۰۱۷ تقریباً به نصف کاهش و تعداد تصادفات مربوط به وسایل نقلیه تجاری ۳۰ درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۸، روزانه حدود ۶۰ نفر در تصادفات در جاده‌های تایلند جان خود را از دست می‌دهند و این کشور دومین میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای در جهان را داراست.

در ماه سپتامبر، مقامات تایلند جریمه سرعت غیرمجاز را چهار برابر کردند و به ۴۰۰۰ بات (۱۱۵ دلار آمریکا) رساندند.

بر اساس همان منبع داده سیستم ردیابی سراسری، محققین دو پلتفرم دیگر را توسعه دادند که زمان رسیدن اتوبوس و برآورد وضعیت ترافیک را در زمان واقعی ارائه می‌کنند.

از داده‌ها می‌توان برای ساخت پروفایل‌های سرعت و پیش بینی‌های کوتاه مدت در مورد زمان ورود اتوبوس‌ها استفاده کرد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3930

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.