• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11

پیشرفت چین در فناوری نسل ششم تلفن همراه (۶G)

  • کد خبر : 2053
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
پیشرفت چین در فناوری نسل ششم تلفن همراه (۶G)
فناوری ارتباطات بی سیم 6G جانشین فناوری سلولی 5G فعلی خواهد بود که هنوز در چندین کشور در حال گسترش است. 5G امکان انتقال داده‌ها را با سرعتی 20 برابر سریعتر از استانداردهای قبلی فراهم می‌کند.

یک آزمایشگاه چینی اعلام کرده است که با افزایش منازعه جهانی قدرت بر سر تعیین استانداردها در صنعت مخابرات، پیشرفتی در نسل بعدی فناوری ارتباطات سیار ایجاد کرده است.

یک موسسه مورد حمایت دولت چین موسوم به Purple Mountain Laboratories اعلام کرد که یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی پروفسور «یو شیائو»، برای اولین بار در سال گذشته به یک انتقال بی سیم در نسل ششم (۶G) تا سرعت ۲۰۶٫۲۵ گیگابیت بر ثانیه دست یافته است.

این پروژه توسط یک پروژه دولتی ویژه در زمینه ۶G پشتیبانی شد و با همکاری غول مخابراتی China Mobile و دانشگاه فودان اجرا شد.

طبق بیانیه این موسسه، سرعت به دست آمده یک رکورد جهانی برای انتقال بی‌سیم سریع در باند فرکانس تراهرتز (۳۰۰ گیگاهرتز تا ۳ تراهرتز) است که به‌عنوان بستری برای ارتباطات سیار ۶G آینده در نظر گرفته می‌شود.

فناوری ارتباطات بی سیم ۶G جانشین فناوری سلولی نسل پنجم ۵G فعلی خواهد بود که هنوز در چندین کشور در حال گسترش است. ۵G امکان انتقال داده‌ها را با سرعتی ۲۰ برابر سریعتر از استانداردهای قبلی فراهم می‌کند.

۵G برای ارائه سرعت داده‌های سریع‌تر، تأخیر بسیار کم، صرفه‌جویی در انرژی، کاهش هزینه‌ها، ظرفیت سیستم بالاتر و اتصال گسترده دستگاه‌ها، تامین انرژی خدمات هوشمند جدید برای مصرف‌کنندگان و ارتقای صنعتی طراحی شده است.

جهان هنوز در مورد استانداردهای فنی که از فرکانس‌های ۶G، مدولاسیون سیگنال و شکل موج پشتیبانی می‌کند، به توافق نرسیده است. ۳GPP، یک سازمان پیشرو در تنظیم استانداردهای ارتباطی جهانی، هنوز نقشه راه ۶G را اعلام نکرده است.

هوآوی، غول تجهیزات مخابراتی چینی که یکی از پیشروترین ارائه دهندگان تجهیزات شبکه ۵G است، انتظار دارد فناوری نسل ششم ۶G در حدود سال ۲۰۳۰ وارد بازار شود.

لایت ریدینگ، یک گروه تحقیقاتی صنعتی اریکسون، پیش بینی می‌کند که استانداردهای اولیه برای ۶G در سال ۲۰۲۷ منتشر شود.

چین دارای بیشترین تعداد ایستگاه‌های مبتنی بر نسل پنجم ۵G در جهان است. تا نوامبر سال گذشته، چین حدود ۱٫۴ میلیون ایستگاه پایه را در سراسر کشور ساخته و به بهره برداری رسانده است.

با این حال، عرضه خدمات ۵G به کندی انجام شده است و این صنعت همچنان در تلاش برای یافتن یک برنامه کاربردی برای کاربران روزمره به دلیل هزینه‌های بالای توسعه و استقرار است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2053

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.