• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

نخستین مزرعه پرورش ماهی شناور هوشمند دنیا در چین به آب انداخته شد

  • کد خبر : 2474
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۳۸
نخستین مزرعه پرورش ماهی شناور هوشمند دنیا در چین به آب انداخته شد
بنابر اعلام آکادمی علوم شیلات چین، نخستین مزرعه شناور پرورش ماهی هوشمند دنیا به نام Guoxin 1 در تاریخ 30 اردیبهشت بندر شرقی شهر چینگ‌دائو را ترک کرد.

این کشتی عظیم‌الجثه دارای ۱۵ مخزن است که هر یک از آنها معادل ۲ استخر استاندارد هستند و می‌توانند سالیانه حدود ۳۷۰۰ تن ماهی تولید کنند.

به گزارش پایگاه خبری Fish Farmer، این ابرکشتی با بودجه شرکت دولتی «گروه تولیداتی چینگ‌دائو کانسان» ساخته شده. «دانگ شائوگوآنگ»، یکی از مدیران این شرکت در خصوص تولید کشتی مذکور گفته:

«ما گام مهمی در راستای به واقعیت نزدیک کردن برنامه کشور جهت تولید ناوگانی از مزارع هوشمند ماهی برداشته‌ایم.»

وی همچنین عنوان کرده هدف فعلی از ساخت این کشتی که می‌تواند بدون آلوده کردن محیط‌زیست ماهی تولید کند این بوده که ماهی‌ها در محیطی از اقیانوس پرورش پیدا کنند که عاری از آلودگی است. او در ادامه هدف ثانویه این پروژه را هم ساخت ناوگانی متشکل از ۵۰ کشتی مشابه بیان کرد.

اطلاعات تکمیلی از پروژه مزرعه شناور چین

گفتنی است که در حال حاضر از این پروژه مزرعه شناور ۲ کشتی مشابه دیگر در دست ساخت هستند و انتظار می‌رود تا مارس ۲۰۲۴ روانه دریاها شوند، هرچند که در کنار این موارد ساخت یک نسخه چهارم از این کشتی‌ها که دارای فناوری پیشرفته‌تری است نیز در سال آتی آغاز خواهد شد.

کشتی فعلی Guoxin 1 با ۲۵۰ متر طول و ۴۵ متر عرض قادر به جابه‌جایی ۱۳۰,۰۰۰ تن محموله است و هم اکنون به سوی دریای زرد، دریای شرقی و جنوبی چین می‌رود تا شرایط ایده‌آل برای پرورش انواع مختلف ماهی مانند دمای مناسب آب را برداشت کند.

لازم به ذکر است که تمامی این کشتی‌ها مجهز به دوربین‌ها و حسگرهای زیرآبی هستند و از تاسیسات تغذیه خودکار هم بهره می‌برند.

همچنین انتظار می‌رود نخستین محموله ماهی‌های تنها مزرعه شناور موجود تا پاییز آماده شود و از قرار معلوم این محموله گونه‌های ماهی زرد کروکر (بومی دریای چین)، سوکلا، هامور، سپرماهی و سالمون آتلانتیکی را شامل خواهد شد.

منبع: digiato

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2474

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.