• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

موفقیت نخستین کشتی بدون سرنشین مجهز به هوش مصنوعی در چین

  • کد خبر : 2530
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
موفقیت نخستین کشتی بدون سرنشین مجهز به هوش مصنوعی در چین
نخستین کشتی بدون سرنشین مجهز به هوش مصنوعی در چین توانست آزمایش‌های اولیه را با موفقیت طی کند، کشتی با برخی ویژگی های فنی که آن را در دنیا پیشرو کرده است.

این کشتی بدون سرنشین (USV)  ۲۰۰ تنی، نخستین سفر دریایی سه‌ساعته خود را در استان شرقی چجیانگ به پایان رساند. حداکثر سرعت این کشتی ۲۰ گره دریایی است. متمایزترین ویژگی آن، کابین هوش مصنوعی با فناوری‌های ناوبری خودکار است و تمام قطعات قایق کاملاً ساخت چین است.

این کشتی از زمان رونمایی در آگوست ۲۰۱۹ تاکنون ۳۰ آزمایش را طی کرده است که ۱۰۰۰ مایل دریایی را پوشش می‌دهد. گام بعدی انجام تست‌های اجتناب از برخورد خواهد بود.

در حالی که USV شباهت زیادی به پیشرفته‌ترین ناوشکن رادارگریز نیروی دریایی ایالات‌متحده USS Zumwalt دارد – به ویژه دماغه موج‌شکن، شکل بدنه و روبنای جعبه‌ای آن – تفاوت‌هایی نیز بین آن‌ها موجود است.

از نظر اندازه، کشتی چینی با طول ۴۰ متر و عرض ۱۳ متر، با جابجایی ۱۴۵ تن، در مقایسه با ۱۹۰ متر در ۲۵ متر و ۱۵۰۰۰ تن جابجایی کشتی آمریکایی قرار دارد.

کشتی آمریکایی عمدتاً برای جنگ ضد زیردریایی توسعه داده شد، اما می‌توان آن را برای جنگ الکترونیکی یا صرفاً به عنوان یک طعمه و فریب نیز تجهیز کرد.

سازنده USV چینی کاربرد مورد نظر آن را مشخص نکرده است، اما اعلام شده که برای دستیابی به اهداف کشتی‌های دریایی با قابلیت دریایی بالا، صدای کم، عملیات اطلاعاتی، پنهان‌کاری و همچنین قایقرانی بدون سرنشین و خودران طراحی شده است.

در حال حاضر، قایق بدون سرنشین به‌طور مستقل در آب‌های نسبتاً آزاد در حال حرکت است و هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به هدف ناوبری پرسرعت و خودران دارد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2530

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.