• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
17

چرا غول‌های فناوری چینی با وجود هشدارها، متاورس را پذیرفته‌اند؟

  • کد خبر : 1891
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۲۲
چرا غول‌های فناوری چینی با وجود هشدارها، متاورس را پذیرفته‌اند؟
، در بحبوحه عجله شرکت‌های چینی برای استقبال از متاورس، رسانه‌های دولتی این کشور به سرمایه‌گذاران هشدار داده‌اند که از خرید تبلیغاتی خودداری کنند.

به گفته تحلیلگران، غول‌های فناوری چین تحت فشار زیادی هستند تا بر حضور خود در بحث‌های جهانی درباره متاورس تاکید کنند تا علیرغم احتیاط مقامات رسمی، مانع از دست دادن جایگاه خود در برابر همتایان غربی شوند.

چندی پیش پلتفرم پخش ویدیو و بازی Bilibili آمادگی خود را برای توسعه متاورس اعلام کرد و با پیوستن به Tencent Holdings و NetEase، صاحبان اولین و دومین شرکت بزرگ بازی در چین، اشتیاق خود را نسبت به این مفهوم نوظهور، که به صورت سه بعدی همه جانبه به اشتراک گذاشته شده است، اعلام کرد. فضایی که افراد می‌توانند به صورت مجازی با هم ارتباط برقرار کنند.

طی ماه جاری، شرکت‌های مخابراتی China Mobile، China Unicom و China Telecom با چندین شرکت فناوری همکاری کردند تا کمیته صنعت Metaverse را تشکیل دهند، اولین گروه صنعتی چین که به این مفهوم اختصاص دارد.

با این حال، در بحبوحه عجله شرکت‌های چینی برای استقبال از متاورس، رسانه‌های دولتی این کشور به سرمایه‌گذاران هشدار داده‌اند که از خرید تبلیغاتی خودداری کنند.

هفته گذشته، روزنامه دولتی اکونومیک دیلی همچنین نسبت به معاملات سفته بازانه در سهام مفهومی متاورس هشدار داد و باعث شد که قیمت سهام سقوط کند. این روزنامه در تحلیلی اعلام کرد: تاجران خرده‌فروش نباید عجولانه پول را در مفهومی «ناکامل» مانند متاورس سرمایه گذاری کنند، زیرا این پروژه‌ای است که نیاز به سرمایه‌گذاری و توسعه بلندمدت دارد.

به گفته تحلیلگران، با این حال، شرکت‌های فناوری چینی اکنون در حال رقابت برای استقبال از متاورس هستند، زیرا نمی‌توانند شروع کُند و تدریجی داشته باشند.

سرکان توتو، مدیر اجرایی شرکت مشاوره کانتان گیمز مستقر در توکیو، گفت: سال‌ها طول می‌کشد تا شرکت‌ها تجربیات پیچیده‌ای از متاورس ایجاد کنند و زمانی که این مفهوم به جریان اصلی تبدیل شد، شرکت‌هایی را که دیر وارد این عرصه شده‌اند را در معرض ضرر قرار می‌دهند. بر اساس اطلاعات بلومبرگ، پیش‌بینی می‌شود که ارزش این صنعت تا سال ۲۰۲۴ به ارزش ۸۰۰ میلیارد دلار برسد.

علاقه عمومی به متاورس امسال پس از آن افزایش یافت که Epic Games، توسعه دهنده Fortnite، در شکایت خود علیه اپل استدلال کرد که الزامات اپ استور iOS برای توسعه دهندگان برای استفاده از سیستم پرداخت اپل، ایجاد یک تجربه متاورس یکسان در پلتفرم‌های مختلف را دشوار می‌کند. تقریباً در همان زمان، Roblox، یک پلتفرم ساخت بازی که در ماه مارس عمومی شد، متاورس را به بخشی اصلی از مأموریت شرکت تبدیل کرد.

ماه گذشته، زمانی که فیس‌بوک برای نشان دادن تعهد به این مفهوم، نام خود را به متا تغییر داد، توجه به متاورس به اوج رسید و به دنبال آن مایکروسافت اعلام کرد که اکوسیستم کار محوری خود را به یک متاورس تبدیل خواهد کرد.

دانیل احمد، تحلیلگر ارشد شرکت تحقیقاتی بازی‌های ویدئویی نیکو پارتنرز نیز گفت غول‌های چینی مدتی است که خود را برای متاورس آماده می‌کنند.

احمد گفت که تنسنت در موقعیت خوبی قرار دارد تا نقشی پیشرو در توسعه این صنعت ایفا کند و بازی‌ها و شبکه‌های اجتماعی آن را به هم متصل کند.

وی افزود: این شرکت سرمایه گذاری‌های کلیدی درEpic Games  (Unreal Engine, Fortnite) و Roblox کرده است که امروزه محصولات متاورس به حساب می‌آیند. این شرکت همچنین استخدام استودیوهای جهانی خود را برای توسعه بازی‌های متاورس متمرکز کرده است.

احمد گفت، با این حال، انتظار می‌رود مقررات نقش کلیدی در تصمیم‌گیری درباره نوع محتوا و تجربیاتی که شرکت‌های چینی می‌توانند از آن کسب درآمد کنند، ایفا کنند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1891

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.