• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
15

ماهواره‌های هوش مصنوعی چین به کمک پاکسازی اقیانوس‌ها می‌آید

  • کد خبر : 1207
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
ماهواره‌های هوش مصنوعی چین به کمک پاکسازی اقیانوس‌ها می‌آید
گروه هلدینگ جیانگ جیلی چین در شش ماه دوم امسال پروژه‌ای را برای کمک به پاکسازی زباله‌های اقیانوس با ماهواره‌های هوش مصنوعی خود آغاز خواهد کرد.

این گروه پیشرو خودروسازی خصوصی، مالک برند خودروسازی سوئدی ولوو که در شرکت دایملر آلمان نیز سهامدار است، روز پنجشنبه این برنامه استفاده از ماهواره‌های هوش مصنوعی را اعلام کرد، یعنی در روز جشن زمین.

در این پروژه که Blue Guardian نامیده می‌شود، از ماهواره‌های سطح بالای هوش مصنوعی با قابلیت سنجش از دور استفاده می‌شود که توسط بخش هوا فضای این شرکت موسوم به GeeSpace ساخته و طراحی شده‌اند.

ماهواره‌ها به مکان یابی و شناسایی زباله‌های دریایی از جمله پلاستیک و زباله‌های شناور، نشت روغن و حتی مناطقی که عدم تعادل در اکوسیستم منجر به رشد بیش از حد غیر طبیعی جلبک‌های دریایی و خزه‌ها شده است، کمک خواهند کرد.

شرکت جیلی اعلام کرده است که این داده‌ها برای کمک به آنها در پاکسازی مناطق حساس زیست محیطی و محافظت از حیات دریایی در اختیار شرکت‌ها، سازمان‌ها و افراد قرار خواهد گرفت.

این گروه از سال ۲۰۱۸ شروع به ورود به صنعت ماهواره کرد. این شرکت در حال ساخت ماهواره‌ها برای ارائه طیف وسیعی از خدمات متحرک از جمله اینترنت وسایل نقلیه و عملکردهای رانندگی مستقل است.

اما پروژه Blue Guardian از ماهواره‌های هدفداری استفاده می‌کند که با آنچه در عملیات خدمات متحرک استفاده می‌شود متفاوت است.

این شرکت خودروسازی گفته است که پروژه Blue Guardian یک تلاش طولانی مدت خواهد بود.

جیلی افزود، این پروژه در ابتدا بر روی دریاها متمرکز خواهد شد، اما در آینده مناطق دشوار برای دسترسی دیگر را با طیف فزاینده پیشرفته‌ای از فن آوری‌ها و دستگاه‌های مختلف پوشش خواهد داد.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1207

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.