• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

فناوری‌های پیشرفته و کمک به گشایش‌های متاورس

  • کد خبر : 2516
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۵۰
فناوری‌های پیشرفته و کمک به گشایش‌های متاورس
کلان داده، بلاکچین، هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های پیشرو نقش مهمی در ساخت متاورس – که از جمله اصلی‌ترین کلمات کلیدی برای مرحله بعدی اینترنت محسوب می‌شود- ایفا می‌کنند. چنین فناوری‌هایی برای یکپارچه‌سازی و ادغام بهتر دنیای مجازی و محسوس به کار گرفته می‌شوند.

متاورس به محیط مجازی مشترک و یا فضای دیجیتال ایجاد شده از سوی فناوری‌هایی نظیر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده گفته می‌شود. پیشرفت در فناوری‌های دیجیتال زندگی مردم و مسیر توسعه کسب‌وکار را در آینده تغییر خواهد داد. متاورس که ترکیبی از فناوری‌های جدید و نوظهور همچون کلان داده، بلاکچین، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و تجارب تعاملی است، به موضوع مهم و اصلی در دوره اقتصاد دیجیتال تبدیل شده است.

متاورس جرقه و آغازی برای نوآوری‌ها و فرصت‌های تجاری جدید در تعامل مجازی، گردشگری فرهنگی، مراقبت‌های بهداشتی، فین‌تک، بازی‌ها ایجاد می‌کند و در آینده بر زندگی و الگوهای فکری مردم تأثیرگذار خواهد بود. توسعه متاورس مستلزم سناریوهای کاربردی غنی، پشتیبانی ظرفیت‌های محاسباتی قابل‌اعتماد و همچنین سیاست‌ها، قوانین و مقررات مربوطه است.

مراکز محاسباتی جدید چین همچون منطقه جدید گویان، به عنوان یک منطقه آزمایشی و مرکز محاسباتی جامع ملی داده‌های بزرگ، دارای قدرت محاسباتی کافی و سناریوهای کاربردی فراوان است که فضای توسعه گسترده‌ای را برای فناوری‌های جدید مرتبط با متاورس فراهم می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود اقتصادهای مرتبط با متاورس تا ۱٫۵ تریلیون دلار در سال ۲۰۳۰ رشد داشته باشند که اغلب به واسطه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده محقق خواهد شد.

شرکت‌های فناوری چینی از فناوری‌های پایه و اصلی برای متاورس برای محیط‌هایی همچون بازی، تعاملات اجتماعی، فرهنگ و سرگرمی و میزبانی مجازی حمایت می‌کنند. در همین حال برخی از شرکت‌ها با دولت‌های محلی چین وارد تعامل شده تا مراکز امنیتی و نوآوری و آموزشی به منظور افزایش خدمات فناوری در حوزه متاورس ایجاد کنند.

اما تلاش‌های بیشتری برای افزایش و توسعه منظم و سالم متاورس باید انجام گیرد و قانون و مقررات مرتبط و کاربردهای صنعتی این حوزه نیز باید بهبود یابد.

به گفته کارشناسان و دانشگاهیان متاورس چشم‌انداز کاربردهای صنعتی گسترده‌ای در انرژی، کشاورزی، امور مالی، سرمایه‌گذاری، املاک و مستغلات و آموزش حرفه‌ای دارد.

منبع: chinadaily

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2516

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.