• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
10

سرمایه گذاری شرکت علی‌بابا در صنعت بازی‌های متاورس

  • کد خبر : 2020
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰:۲۸
سرمایه گذاری شرکت علی‌بابا در صنعت بازی‌های متاورس
تأسیس واحد جدید بر علاقه علی‌بابا به متاورس، یک فضای مجازی سه‌بعدی مشترک و همه‌جانبه که در آن افراد می‌توانند تعامل و تجارت داشته باشند، تأکید می‌کند، و این حرکت علی‌رغم نظارت شدیدتر و دقیق‌تر پکن در بخش بازی در سال گذشته انجام شد.

هلدینگ گروه علی‌بابا شرکت جدیدی به نام Yuanjing Shengsheng را در پکن به ثبت رسانده است تا پتانسیل بازی متاورس را آزمایش کند، این نشان می‌دهد که شرکت‌های فناوری بزرگ چین در حال افزایش سرمایه گذاری خود در بخش‌هایی هستند که بسیاری آن را آینده اینترنت می‌دانند.

به گفته شرکت ردیابی ثبت عمومی Tianyancha، واحد جدید که کاملاً متعلق به بخش سرمایه گذاری علی بابا است، تجارت اصلی خود را به عنوان توسعه نرم افزار و خدمات فهرست کرده است. این شرکت ۱۰ میلیون یوان (۱٫۶ میلیون دلار آمریکا) سرمایه ثبت شده دارد. بر اساس گزارش رسانه چینی Chinastarmarket.cn به نقل از کارمندان ناشناس علی بابا، تجارت این واحد مربوط به متاورس است.

تأسیس واحد جدید بر علاقه علی‌بابا به متاورس، یک فضای مجازی سه‌بعدی مشترک و همه‌جانبه که در آن افراد می‌توانند تعامل و تجارت داشته باشند، تأکید می‌کند، و این حرکت علی‌رغم نظارت شدیدتر و دقیق‌تر پکن در بخش بازی در سال گذشته انجام شد. به نظر می‌رسد حرکت غول‌های فناوری چینی، از جمله Tencent Holdings، NetEase و Baidu، به سوی متاورس تا حد زیادی تشدید خواهد شد.

ایجاد Yuanjing Shengsheng تنها دو ماه پس از آن صورت می‌گیرد که گروه تجاری بازی‌های ابری علی‌بابا برند جدیدی را با نامی مشابه راه‌اندازی کرد و آن را پلتفرمی برای بازی‌های ابری توصیف کرد. علی بابا در آن زمان گفت که این پلتفرم منابع محاسباتی رایگان را برای توسعه دهندگان بازی‌های ابری کوچک تا متوسط ارائه می‌دهد.

رقابت به سوی متاورس در ماه‌های اخیر در چین افزایش یافته است، حتی با وجود نگرانی‌های نظارتی.

موتور جستجوی چینی بیدو هفته گذشته اعلام کرد که اولین محصول متاورس خود را در ماه جاری به نام سرزمین امید، ارائه می‌کند که یک فضای سه بعدی مجازی که به عنوان مرکز تعامل آنلاین کنفرانس توسعه دهندگان هوش مصنوعی (AI) است.

به گفته این شرکت فناوری، این اولین کنفرانس چینی خواهد بود که در فضای متاورس برگزار می‌شود. همچنین این شرکت به خود می‌بالد که پلتفرم آن می‌تواند ۱۰۰ هزار شرکت کننده را که همزمان با یکدیگر تعامل دارند، مدیریت کند.

دیگر شرکت‌های فناوری بزرگ از جمله علی‌بابا، تنسنت و نت‌ایس همگی برای علامت‌های تجاری مرتبط با متاورس درخواست داده‌اند تا راه را برای برنامه‌های آینده متاورس هموار کنند.

به گفته شرکت تحقیقاتی Qichacha، علی‌بابا که در فهرست هنگ‌کنگ و نیویورک قرار دارد، درخواست‌هایی را برای علامت‌گذاری تجاری اصطلاحات چینی برای «Ali Metaverse»، «Taobao Metaverse» و «DingDing Metaverse» ارسال کرده است. Taobao نام بازار آنلاین پرچمدار علی بابا است، در حالی که DingTalk برنامه چت این شرکت است.

Tencent، مالک برنامه فوق العاده چند منظوره WeChat و اپراتور بزرگترین تجارت بازی‌های ویدیویی جهان از نظر درآمد، در ماه سپتامبر برای ثبت نزدیک به ۱۰۰ علامت تجاری مرتبط با متاورس، از جمله “QQ Metaverse”، “QQ Music Metaverse و “Kings Metaverse” – مربوطه ثبت نام کرد.

پلتفرم‌های ویدئویی آنلاین Kuaishou و iQiyi و همچنین خودروساز برقی Li Auto نیز به دنبال ثبت علائم تجاری متاورس خود بوده‌اند.

متاورس – اصطلاحی که نیل استفنسون نویسنده آمریکایی برای رمان علمی تخیلی خود در سال ۱۹۹۲ ابداع کرد- به دنیای مجازی واقعی و همه جانبه اشاره دارد که در آن افراد می‌توانند با استفاده از دستگاه‌هایی از جمله هدست‌های واقعیت مجازی (VR)، کنسول‌های بازی ویدیویی ملاقات، کار و بازی کنند. و ابزارهایی که فناوری واقعیت افزوده مانند گوشی‌های هوشمند و عینک‌های هوشمند را ارائه می‌دهند.

به گفته متیو کانترمن، تحلیلگر ارشد در بلومبرگ، سرمایه‌گذاری‌ها و اعلامیه‌های علی‌بابا در متاورس تاکنون بر بخش زیرساخت‌ها متمرکز بوده و از تخصص ابری و تجزیه و تحلیل داده‌های خود در فضای ابری جهت ارائه ابزارهایی برای دیگران به‌منظور ایجاد تجربیات متاورس استفاده می‌کند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2020

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.