• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

شهر کوچک شرق چین، کانون بعدی کشور برای توسعه بازی‌های ویدئویی

  • کد خبر : 4388
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۱۱
شهر کوچک شرق چین، کانون بعدی کشور برای توسعه بازی‌های ویدئویی
شهر شاوشینگ در شرق چین که به واسطه صنایع تولیدی مانند منسوجات و لوازم الکترونیکی ساخته شده است، از زیرساخت‌های کلیدی، یارانه‌ها و سیاست‌های مختلف مناسب برای کسب‌وکارها استفاده می‌کند تا اقتصاد خود را متحول و کانون بعدی توسعه بازی‌های ویدئویی کشور را ایجاد کند.

با گذشت شش سال از یک برنامه بلندپروازانه برای تبدیل شدن به پایتخت بازی های آنلاین جدید چین، شاوشینگ، فضایی در مساحت ۲٫۸ کیلومتر مربع، برای حدود ۱۱ هزار فرد ماهر و دو شرکت سهامی عام از بخش بازی های ویدئویی ایجاد کرده است. در حال حاضر در مجموع ۱۹ شرکت در ثبت شده در سرزمین اصلی در این منطقه وجود دارد.

از سال ۲۰۱۶، زمانی که شاوشینگ این برنامه را آغاز کرد، تاکنون حدود ۶ میلیارد یوان (۸۴۳ میلیون دلار آمریکا) برای حمایت از شرکت های بازی های ویدئویی که در شهر بازی های الکترونیکی فعالیت دارند، سرمایه گذاری کرده است.

شرکت‌های موجود در شهر بازی های الکترونیک، که در زمین‌های کشاورزی سابق کلزا در نزدیکی رودخانه کائوئه در شرق استان چجیانگ توسعه یافته‌اند، از مالیات ترجیحی، یارانه‌های شرکتی، خوابگاه‌های رایگان کارکنان و خدمات اتوبوس شاتل برخوردار می‌شوند. علاوه بر این ۱۳۰۰ دستگاه آپارتمان برای استعدادهای جوان بازی در فاصله ۱۵ دقیقه ای تا شهرک نیز ساخته شده است.

یک شرکت می تواند فقط ۱۰ درصد مالیات قابل پرداخت به دولت محلی را در دو سال اول فعالیت خود در شهرک صنعتی پرداخت کند. کمیته مدیریت شهر بازی های الکترونیک همچنین هر زمان که یک شرکت پروژه جدیدی را راه اندازی کند، به آن یارانه اعطا می کند.

همچنین انتظار می‌رود که یک استارت‌آپ شهر بازی‌های الکترونیک که در سرزمین اصلی معرفی شود، سه میلیون یوان به عنوان جایزه از دولت شاوشینگ دریافت خواهد کرد.

شاوشینگ برای جذب شرکت‌های بیشتر در بزرگترین بازار بازی‌های ویدیویی جهان، چالش‌هایی نیز در پیش دارد و با شهرهای بزرگ‌تری مانند شانگهای، هانگژو، شنژن و پکن در صنعتی که همچنان شاهد مقررات سخت‌تر است، رقابت می‌کند.

انتظار می‌رود کل درآمد چین از بازی‌های ویدیویی – از جمله موبایل، رایانه شخصی و بازی‌های کنسولی – در سال جاری به ۴۷٫۷۳ میلیارد دلار برسد که از ۴۵٫۴۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ بیشتر است.

در همین حال، داده‌های کمیته انتشار بازی انجمن انتشارات صوتی-تصویری و دیجیتالی چین که تحت حمایت دولتی است، فروش ۲۹۶٫۵ میلیارد یوان را در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که ۳٫۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش داشته است.

کاهش سال گذشته پس از آن اتفاق افتاد که تنظیم‌کننده‌های مقررات در ماه اوت، نوجوانان زیر ۱۸ سال را از بازی‌های ویدئویی بیش از سه ساعت در هفته منع کردند، و تقریباً در همان زمان مجوز بازی‌های جدید در این کشور را مسدود شد.

در حالی که می توان بین تلاش‌های شاوشینگ و هاب فناوری جنوبی شنژن برای تبدیل شدن به یک مرکز جهانی ورزش‌های الکترونیکی مقایسه‌ای انجام داد، ابتکار شهر بازی‌های الکترونیک شباهت‌های بیشتری به تجربه مونترال، پرجمعیت ترین شهر در استان کبک کانادا دارد.

مونترال مانند شاوشینگ، اقتصاد خود را از طریق صنایع تولیدی مانند نساجی و الکترونیک رشد داد. اما در اوایل دهه ۱۹۹۰، مونترال کمپینی برای جذب توسعه‌دهندگان و ناشران بزرگ به راه انداخت تا شهر را به «هالیوود بازی‌های ویدیویی» تبدیل کند.

مونترال و دولت فدرال کانادا اعتبارات مالیاتی سخاوتمندانه‌ای را برای جذب شرکت‌های مطرح ارائه کردند.

با این حال، شاوشینگ هنوز راه درازی در پیش دارد تا بخواهد توسعه دهندگان و ناشران بازی‌های در سطح جهانی بیشتری را برای راه اندازی فروشگاه در شهر بازی های الکترونیک جذب کند.

بیش از هفت سال پیش، قبل از اینکه دولت محلی فشار خود را به صنعت بازی‌های ویدئویی آغاز کند، شاوشینگ تا حد زیادی به عنوان یکی از جذاب ترین شهرهای رودخانه‌ای چجیانگ شناخته می‌شد. این شهر شبکه‌ای از کانال‌ها، ۴ هزار پل سنگی و خانه‌های سفید سنتی با سقف‌های تخته سنگ خاکستری را در خود جای داده است.

شاوشینگ حدود ۱٫۵ ساعت با قطار به سمت جنوب شانگهای و ۲۰ دقیقه از شرق دریاچه غربی هانگژو فاصله دارد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4388

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.