• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
0

شرکت چینی تولید خودروی برقی در اروپا را گسترش می‌دهد

  • کد خبر : 8115
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۰۰
شرکت چینی تولید خودروی برقی در اروپا را گسترش می‌دهد
شرکت خودروسازی اکسپنگ (Xpeng) به دنبال گسترش فروش با یک برند تجاری انبوه است، در حالی که تلاش می‌کند با جستجوی یک سایت تولیدی در منطقه از تعرفه‌های بالاتر در اروپا جلوگیری کند.

هی شیائوپنگ مدیرعامل این شرکت، در مصاحبه با بلومبرگ در دفتر مرکزی این شرکت در گوانگژو چین گفت که این خودروساز در مراحل اولیه انتخاب یک مرکز در اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از برنامه خود برای بومی‌سازی تولید برند همنام خود است.

او گفت که اکسپنگ، شریک چینی فولکس واگن انتظار دارد در مناطقی با «خطر نسبتا کم نیروی کار» توسعه یابد. وی افزود که این شرکت همچنین قصد دارد یک مرکز داده در مقیاس بزرگ در اروپا تاسیس کند چرا که مجموعه نرم‌افزاری کارآمد برای ویژگی‌های رانندگی هوشمند خودروها بسیار مهم شده است.

به گفته او، در حال حاضر این شرکت بر فروش خودروهای متوسط ​​رو به بالا در اروپا متمرکز است و فروش خودروهای برند «مونا» خود را به چین محدود می‌کند. این شرکت اعلام کرده که پس از خرید بازوی تولید خودروهای هوشمند شرکت چینی دی‌دی گلوبال (Didi Global Inc) در سال گذشته، اکسپنگ از M03، یک سدان برقی ۱۵۰۰۰ دلاری با خصوصیات رانندگی پیشرفته در جاده‌های شهری رونمایی کرد.

استقرار یک ردپای تولیدی در اروپا باعث می‌شود اکسپنگ به صفوف رو به رشد سازندگان خودروهای برقی چینی، از جمله بی‌وای‌دی، چری و جیلی ملحق شود که به دنبال کاهش اثرات تصمیم اتحادیه اروپا برای افزایش عوارض خودروهای برقی ساخت چین است؛ عوارضی که به ۳۶٫۳ درصد رسید. اکسپنگ همچنین قرار است با تعرفه اضافی ۲۱٫۳ درصد روبرو شود.

او گفت که تعرفه‌های بالاتر باعث تغییر برنامه وسیع‌ اکسپنگ برای جهانی شدن نخواهد شد. به گفته او، البته این عوارض باعث بلعیدن سود از برخی کشورهای اروپایی خواهد شد.

ایالات متحده هم روی واردات خودروی برقی چینی تعرفه اعمال کرده که ممکن است تا ۱۰۰ درصد افزایش یابد در شرایطی که این دو اقتصاد بزرگ جهانی بر سر این صنعت که به سرعت به لطف یارانه‌های دولتی پکن رشد کرده، باهم مشاجره دارند.

طی سال‌های اخیر اقدامات تجاری به چالش‌های پیش روی این شرکت ۱۰ ساله افزوده است. اکسپنگ همچنین با فروش داخلی کم، اختلافات برنامه‌ریزی محصول و جنگ طولانی قیمت در بازار چین دست و پنجه نرم کرده است. قیمت سهام این شرکت از ژانویه به بیش از نصف کاهش یافته است.

این خودروساز در نیمه اول سال حدود ۵۰۰۰۰ دستگاه خودرو تحویل داد که حدود یک پنجم فروش ماهانه شرکت بی‌وای‌دی است. اگرچه چشم‌انداز تحویل آن برای سه‌ماهه جاری فراتر از برآوردهای تحلیلگران بود، اما درآمد پیش‌بینی شده آن بسیار کمتر از انتظارات بود.

یکی از نقاط روشن اکسپنگ، همکاری یک ساله آن با فولکس واگن است. صدها نفر از کارکنان این خودروساز آلمانی اکنون در دفتر مرکزی آن در گوانگژو مشغول به کار هستند. مدیرعامل این شرکت خودروسازی با بیان اینکه معاونین مدیران هر دو طرف حداقل یک بار در هفته ملاقات می‌کنند، گفت که شرکت «تمام تلاش خود را می‌کند تا از کارآمدی و خوب پیش رفتن این مشارکت اطمینان حاصل کند.»

یکی از مثال‌هایی که نشان می‌دهد این همکاری چگونه به نفع شرکت چینی است، در مدیریت زنجیره‌های پیچیده تامین است. با کمک فولکس واگن، حاشیه سود ناخالص اکسپنگ در سه ماهه دوم از منفی ۳٫۹ درصد در سال گذشته به ۱۴ درصد افزایش یافت.

مزیت هوش مصنوعی

اکسپنگ همچنین تخصص خود را در هوش مصنوعی و ویژگی‌های پیشرفته رانندگی کمکی می‌داند که به نفوذش به اروپا کمک می‌کند. او گفت که این یکی از دلایلی است که باید یک مرکز داده در مقیاس بزرگ را در آنجا راه‌ بیاندازد قبل از اینکه بتواند آن خصوصیات را به این منطقه معرفی کند.

مدیرعامل این شرکت چینی گفت Xpeng که در فهرست ایالات متحده نیز قرار دارد، در تحقیق و توسعه مرتبط با هوش مصنوعی از جمله تراشه‌های خودش، سرمایه‌گذاری زیادی کرده است. توجه داشته باشید که نیمه‌رساناها بیشتر از سلول‌های باتری نقش مهمی در وسایل نقلیه «هوشمند» دارند.

او گفت، «فروش یک میلیون خودروی مجهز به هوش مصنوعی در سال، پیش‌شرط شرکت‌هایی خواهد بود که در نهایت طی ۱۰ سال آینده به عنوان شرکت‌های برنده ظاهر می‌شوند؛ خودروهایی که در آن راننده ممکن است برای رفت و آمد خود به طور متوسط ​​روزانه کمتر از یک بار فرمان را لمس کند. ما شرکت‌هایی را خواهیم دید که چنین محصولاتی را از سال ۲۰۲۵ عرضه می‌کنند و اکسپنگ نیز در میان آن‌ها خواهد بود.»

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=8115

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.