• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

رقیب چینی تسلا در سال ۲۰۲۳ از سامانه رانندگی خودکار رونمایی می‌کند

  • کد خبر : 1788
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
رقیب چینی تسلا در سال ۲۰۲۳ از سامانه رانندگی خودکار رونمایی می‌کند
سیستم کمک راننده یک فناوری مقدماتی برای رانندگی مستقل است که معمولاً از الگوریتم‌هایی برای تجزیه و تحلیل داده‌های ترافیک در زمان واقعی که توسط سنسورهای داخلی ارسال می‌شود، استفاده می‌کند.

شرکت Xpeng Motors، که تسلا را در نظرسنجی اخیر JD Power در مورد خودروهای برقی در زمینه فناوری‌های خودرو شکست داد، برنامه خود را در مورد رانندگی خودکار با سیستم کمک راننده با سناریوی کامل تا نیمه اول سال ۲۰۲۳ گسترش می‌دهد.

به گفته برخی تحلیلگران صنعت خودروسازی، استارت آپ خودروهای برقی هوشمند (EV) مستقر در گوانگجو اولین شرکت در جهان است که عملکردهای نقطه به نقطه راننده را از روشن شدن خودرو تا پارکینگ با نسخه به روز سیستم Xpilot ارائه می‌دهد.

هی شیائوپنگ یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی در این باره گفت که این خودروساز روند توسعه را برای تولید انبوه وسایل نقلیه مجهز به جدیدترین فناوری‌های دیجیتالی تسریع می‌کند تا در آینده از رقبا جلوتر باشد.

رقیب چینی تسلا در سال 2023 از سامانه رانندگی خودکار رونمایی می‌کند

سیستم کمک راننده یک فناوری مقدماتی برای رانندگی مستقل است که معمولاً از الگوریتم‌هایی برای تجزیه و تحلیل داده‌های ترافیک در زمان واقعی که توسط سنسورهای داخلی ارسال می‌شود، استفاده می‌کند. سنسورهای تشخیص محیط می‌توانند به وسیله نقلیه در تصمیم گیری در مورد عبور از خودرویی که آرام حرکت می‌کند کمک کند، اما همچنان به دخالت انسان نیاز دارد.

Xpeng که در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد، توسط غول تجارت الکترونیک علی‌بابا حمایت می‌شود که همچنین مالک سازنده گوشی‌های هوشمند شیائومی است. این شرکت در نظرسنجی ماه آگوست توسط JD Power صاحبان خودروها بر اساس تجربه خود، رتبه اول را در مقایسه با تسلا کسب کرد.

Xpeng از سیستم به روز شده Xpilot 4.0 خود در سال ۲۰۲۳ رونمایی می‌کند که پشتیبانی کامل از سناریو را برای رانندگان ارائه می‌دهد. نسخه ۳٫۰ فعلی که در اوایل سال جاری رونمایی شد، دارای عملکردهای هدایت ناوبری (NGP) در بزرگراه‌ها است و ۱۱٫۹۸ میلیون کیلومتر رانندگی را ثبت کرده است.

تا آن زمان، این شرکت قصد دارد نسخه ۳٫۵ را در نیمه اول سال ۲۰۲۲ معرفی کند و فناوری کمک راننده را در جاده‌های مناطق شهری ارائه دهد. صاحبان سدان P5 Xpeng، اولین خودروی هوشمند جهان با هدایت لیدار، قادر خواهند بود چندین سناریو در سطح شهر، از جمله پارک اتوماتیک و توانایی خواندن چراغ‌های راهنمایی را اداره کنند.

لیدار از نور مادون قرمز نزدیک برای تشخیص اجسام اطراف وسیله نقلیه، انتقال اطلاعات و تصاویر سه بعدی از موانع احتمالی از اتومبیل تا چراغ راهنمایی به عابران پیاده در محیط‌های متنوع استفاده می‌کند.

Xpilot 4.0 بر اساس یک ارتقاء سخت افزاری جامع ساخته خواهد شد که توسط دو سیستم رانندگی خودکار Orin-X روی تراشه، دوربین دوچشمی ۸ میلیون پیکسلی و دوربین جانبی ۲٫۹ میلیون پیکسلی پشتیبانی می‌شود. همچنین دارای یک کنترل کننده دامنه بسیار یکپارچه و قابل توسعه خواهد بود.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1788

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.