• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
5

رونمایی از برنامه تبدیل متن به ویدئو شرکت چینی کوآیشو

  • کد خبر : 7157
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
رونمایی از برنامه تبدیل متن به ویدئو شرکت چینی کوآیشو
اپلیکیشن ویدئوی کوتاه چینی کوایشو، رقیب اصلی اپلیکیشن دوئین، یک سرویس تبدیل متن به ویدئو شبیه به Sora در OpenAI راه‌اندازی کرده است و شرکت‌های بزرگ فناوری چینی سخت تلاش می‌کنند تا به جایگاه همتایان آمریکایی خود در زمینه برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی دست یابند.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، مدل Kling AI شرکت کوایشو که در مرحله آزمایشی است، می‌تواند متن را به کلیپ‌های ویدئویی تا ۲ دقیقه با وضوح ۱۰۸۰p پردازش کند و دستورها را برای تولید ویدئوهایی که دنیای فیزیکی را تقلید می‌کنند تفسیر نماید و صحنه‌های تخیلی را از دستورالعمل‌های متنی ایجاد کند.

در میان مجموعه‌ای از ویدئوهای نمایشی ارسال شده توسط کوآیشو، یک گربه سفید در حال رانندگی با ماشین در خیابان‌های شلوغ شهر با آسمان‌خراش‌ها و عابران پیاده در پس زمینه دیده می‌شود. پسر چینی با عینک در یک رستوران چیزبرگر می‌خورد و کودکی در باغی دوچرخه‌سواری می‌کند.

کوآیشو یکی از شرکت‌های فناوری چینی است که برای راه‌اندازی رقبای سورا تلاش می‌کنند. در ماه آوریل، استارت آپ محلی Shengshu Technology، با همکاری دانشگاه شینهوا، ابزار مشابهی به نام Vidu را راه‌اندازی کرد. هوش مصنوعی Zhipu، یکی از استارت‌آپ‌های پیشرو در زمینه هوش مصنوعی در چین نیز قصد دارد محصول مشابه خود را اواخر امسال رونمایی کند.

ویژگی تبدیل متن به ویدئو جدیدترین نوآوری هوش مصنوعی کوآیشو است که به دنبال مدل زبان بزرگ KwaiYii (LLM) و مدل متن به تصویر Kolors این شرکت رونمایی شده است. ویژگی «AI Dancer» که در اپلیکیشن کوآیشو و برنامه تولید ویدئو Kwaiying موجود است، به کاربران اجازه می‌دهد یک عکس ثابت برای تولید فیلم‌هایی از شخصیت در حال رقصیدن با ریتم‌ها و حرکات خاص آپلود کنند. ویژگی تبدیل تصویر به ویدئو بر اساس قابلیت‌های مدل Kling نیز به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

در همین حال، شرکت تنسنت، غول رسانه‌های اجتماعی و بازی‌های ویدئویی چینی ادعا کرد که Hunyuan LLM آن اکنون در میان بهترین‌های دنیا قرار دارد. به گفته مدیران شرکت، این پروژه مهم‌ترین تلاش آن‌ها در سال جاری خواهد بود. این شرکت مدل‌های هوش مصنوعی خود را برای ایجاد تصاویر و ویدئوها بر اساس پیام‌های متنی تقویت کرده است.

کوآیشو گزارش سه ماهه خود را در ۲۲ می با سود خالص ۴٫۱۲ میلیارد یوان (۵۷۵٫۱ میلیون دلار) در مقایسه با زیان خالص ۸۷۶ میلیون یوان در سال گذشته منتشر کرد. درآمد آن سالانه ۱۷ درصد افزایش یافته و به ۲۹٫۴۱ میلیارد یوان رسید که عمدتاً ناشی از خدمات بازاریابی آنلاین و تجارت الکترونیک است. مجموع ارزش ناخالص کالاهای تجارت الکترونیکی با ۲۸ درصد رشد به ۲۸۸٫۰۷ میلیارد یوان در طول سه ماهه رسید.

کوآیشو ادعا می‌کند که روزانه نزدیک به ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و آن را به دومین برنامه بزرگ ویدئوی کوتاه در چین تبدیل کرده است؛ بعد از دوئین شرکت بایت دنس که بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7157

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.