• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

راه اندازی پلتفرم کلان داده شنجن برای خدمت به تجارت الکترونیک فرامرزی شهر

  • کد خبر : 3944
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۰۲
راه اندازی پلتفرم کلان داده شنجن برای خدمت به تجارت الکترونیک فرامرزی شهر
شنجن، مرکز فناوری جنوبی چین، اولین پلتفرم این کشور را راه اندازی کرده که از داده‌های کلان جمع آوری شده توسط دولت برای حمایت از تجارت فرامرزی استفاده می‌کند، چراکه در سال‌های اخیر تجارت الکترونیک برای صنعت صادرات چین، حیاتی شده است.

بر اساس اعلامیه منطقه اقتصادی چیان‌های، منطقه‌ای در غرب شنجن و در همسایگی هنگ کنگ، در یک ابتکار آزمایشی اولین پلتفرم داده تجاری تایید شده توسط اداره کل گمرک چین، خدمات کلان داده در اختیار شرکت‌ها، رگولاتورها و دولت‌های محلی قرار خواهد گرفت.

این پلتفرم داده‌های به اشتراک گذاشته شده توسط آژانس‌های مختلف – از جمله گمرک، مالیات، ارز خارجی و مقامات بندری – را جمع آوری می‌کند و به شبکه‌ای از شرکت‌های تجاری، ارائه دهندگان خدمات لجستیک و موسسات مالی متصل می‌شود تا یک اکوسیستم خدمات تجارت فرامرزی ایجاد کند.

پلتفرم قبلاً توسط مقامات در سه زمینه استفاده شده است، از جمله تجزیه و تحلیل داده‌های کشتیرانی برای تقویت نظارت گمرکی در بنادر، ارائه آمار گمرکی برای حمایت از سیاست گذاری محلی، و توسعه سیستم تخفیف هوشمند مالیات برای کمک به جلوگیری از تقلب مامورین مالیاتی و گمرکی.

انتظار می‌رود ابتکار جدید، تجارت رو به رشد فرامرزی شنژن را تقویت کند، که یکی از خوشه‌های اصلی صنعت است که دولت قصد دارد آن را پرورش دهد. بر اساس داده‌های رسمی، واردات و صادرات تجارت الکترونیکی که از گمرک چیان‌های انجام می‌شود، در ۱۱ ماهه اول سال جاری با ۴۹.۶ درصد افزایش در مجموع به ۲۰۵.۳ میلیارد یوان (۲۹.۵ میلیارد دلار آمریکا) رسیده است.

چیان‌های برای ارتقای رشد صنعت، فعالانه با پلتفرم‌های تجارت الکترونیک فرامرزی – از جمله جی دی، پین دائو دائو و ویش – و همچنین غول‌های حمل‌ونقل بین‌المللی یونایتد پارسل سرویس و دی اچ ای برای فعالیت در این منطقه اقتصادی مذاکره کرده است.

چیان‌های که ابتدا در سال ۲۰۰۹ برای تقویت همکاری بین مشاغل در شنجن و هنگ کنگ متمرکز بر صنعت خدمات تاسیس شد، سال گذشته با افزایش وسعت منطقه توسط پکن به منظور تعمیق اصلاحات و باز کردن فضای باز، وسعت خود را حدود هشت برابر افزایش داد.

تجارت الکترونیک فرامرزی در چیان‌های به عنوان یکی از ذینفعان سیاست پکن، همگام با صنعت ملی شکوفا شد که طبق داده‌های رسمی در پنج سال گذشته ده برابر شده است. داده های گمرک نشان می دهد واردات و صادرات در سال گذشته ۱۸٫۶ درصد افزایش یافته و صادرات بیش از ۷۰ درصد از ارزش تجاری ۱٫۹۲ تریلیون یوان را تشکیل می‌دهد.

شنجن، یکی از اولین مناطق ویژه اقتصادی چین، مدت‌هاست که یک مرکز صادراتی بزرگ بوده است. با ظهور تجارت الکترونیک، تولیدکنندگان محلی اقدام به فروش مستقیم کالا از طریق پلتفرم‌های بین‌المللی مانند آمازون کردند. طبق گزارش انجمن تجارت الکترونیک فرامرزی شنجن، این شهر سال گذشته حدود ۳۵ درصد از صنعت تجارت الکترونیک فرامرزی چین را تشکیل می‌داد.

اوزون، غول خرید آنلاین که از آن به عنوان پاسخ روسیه به آمازون یاد می‌شود، ماه گذشته اولین دفتر خود را با هدف ثبت نام یکصد هزار فروشنده محلی تا سال ۲۰۲۴ در شنجن افتتاح کرد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3944

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.