• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

راه اندازی اپلیکیشن جستجوی Wukong توسط بایت دنس

  • کد خبر : 3010
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۱۰
راه اندازی اپلیکیشن جستجوی Wukong توسط بایت دنس
بایت دنس، صاحب اپلیکیشن ویدیوی کوتاه تیک تاک، بی سر و صدا یک موتور جستجوی جدید راه اندازی کرده است که تبلیغاتی در فضای مجازی نخواهد داشت و این موتور جست و جوی جدید در کشوری راه اندازی می‌شود که گوگل بیش از یک دهه در دسترس نبوده است.

بایت دنس بدون هیچ اطلاعی، اپلیکیشن جستجوی Wukong را  چند روز پس از تعطیلی اپلیکیشن جستجوی سوگو (Sogou ) راه‌اندازی کرد. سوگو، که تنسنت آن را سال گذشته خریداری کرد، هنوز موتور جستجوی مبتنی بر وب خود را حفظ می‌کند.

Wukong که در حال حاضر در اپ استور اپل در چین و فروشگاه‌های اپلیکیشن اندرویدی چینی موجود است، بایت دنس را به رقابت نزدیک‌تری با بیدو، موتور جستجوی غالب چین می‌‌کشاند.

اپلیکیشن جدید خود را با عنوان ارائه “اطلاعات با کیفیت و جستجو بدون تبلیغات” تبلیغ می‌کند. این جمله را می‌توان به عنوان یک ضربه غیرمستقیم به بیدو تفسیر کرد، که مدت هاست به دلیل فهرست پولی خود در نتایج جستجو با انتقاداتی روبرو شده است.

برخی از نتایج جستجو رویکردهای مختلف در دو برنامه را نشان می‌دهند. در بیدو، سه نتیجه اول جستجو برای موضوع «پلک دوتایی»، (یک ویژگی بیولوژیکی که بسیاری از آسیایی‌ها آن را با زیبایی مرتبط می‌دانند)، همگی تبلیغاتی برای کلینیک‌های جراحی پلاستیک بودند. اما نتایج Wukong فقط راهنمایی و دانش پزشکی بود.

Wukong  مانند سایر موتورهای جستجوی محبوب، شامل دسته‌های جستجوی مختلفی مانند اخبار، تصاویر و ویدئو می‌شود. همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا صفحات را نشانک کنند و مانند مرورگرهای وب، «حالت ناشناس» را که سابقه جستجو را ذخیره نمی‌کند، ارائه می‌کند.

Wukong مانند بیدو، تمایل دارد محصولات دیگر مالک خود را در اولویت قرار دهد، و نتایج نخستین که نمایش میدهد اغلب به سرویس‌های آن مرتبط است.

Wukong پس از اینکه سایر شرکت‌های فناوری بزرگ در جستجوی اینترنتی در سال‌های اخیر گسترش یافته‌اند، چالش جدیدی را برای بیدو ایجاد کرده است. قبل از خرید سوگو توسط تنسنت، هلدینگ گروه علی بابا شروع به تبلیغ موتور جستجوی کوارک ( Quark ) خود در سال ۲۰۱۹ کرد.

بایت دنس قبلا یک موتور جستجوی به نام Toutiao Search داشت که در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد. این موتور جستجو در نهایت حذف شد، اما بایت دنس به بهبود عملکرد جستجو در برنامه های Douyin و Jinri Toutiao ادامه داد.

بخشی از چالش هر اپراتور موتور جستجو در چین سانسور است. شرکت‌های مختلف رویکردهای خود را ارائه می‌کنند در حالی که از نمایش نتایج جستجوی حساس اجتناب می‌کنند.

برای برخی از انواع محتوا، نتایج برتر Wukong حتی با پرس و جو مرتبط نبود. جستجوی نیویورک تایمز نتیجه‌ای را برای روزنامه ملی گرای گلوبال تایمز که توسط روزنامه حزب کمونیست پیپلز دیلی اداره می‌شود به دست می‌دهد.

علیرغم اختلافات اخیر، کنترل بیدو در بازار جستجوی داخلی سفت و سخت بوده است. بر اساس گزارش‌ها، در ماه جولای، سهم بازار این شرکت ۷۰ درصد بود، پس از آن سوگو و بینگ مایکروسافت به ترتیب با ۱۲ و ۱۰ درصد قرار گرفتند.

پلتفرم‌های اینترنتی خارجی هنگام فعالیت در سرزمین اصلی چین، نیز باید محتوا را سانسور کنند. این مشکل قبلاً برای بینگ وجود داشت که از دسامبر حداقل دو بار ویژگی جستجوی خودکار خود را به حالت تعلیق درآورده است.

منبع: scmp

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3010

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.