• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5

درباره شاخه نظامی فناوری پیشرفته چین چه می‌دانیم؟

  • کد خبر : 4371
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۰۱
درباره شاخه نظامی فناوری پیشرفته چین چه می‌دانیم؟
رئیس جمهور شی جین پینگ به ارتش چین این وظیفه بلندپروازانه را داده که تا اواسط قرن حاضر خود را به یک نیروی جنگی در کلاس جهانی تبدیل کند.

شی، رئیس کمیسیون نظامی مرکزی (CMC) که بر ارتش آزادیبخش خلق نظارت دارد، می‌گوید راه رسیدن به چنین هدف بلندپروازانه‌ای از طریق فناوری‌های نظامی پیشرفته است.

نیروی پشتیبانی استراتژیک یکی از دو شاخه خدماتی جدید ارتش است و در سال ۲۰۱۵ ایجاد شد تا در قلب طرح ادغام و نوسازی نظامی قرار گیرد.

نیروی پشتیبانی استراتژیک چه می‌کند؟

رسانه‌های دولتی چین می‌گویند که نیروی پشتیبانی استراتژیک از اطلاعات برای پشتیبانی از تمام ارتش استفاده می‌کند.

سخنگوی حزب کمونیست در سال ۲۰۱۶، تقریباً یک ماه پس از ایجاد این نیرو، گفت: «این نیرو، نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و موشکی را از ابتدا تا انتهای عملیات یکپارچه می کند و این کلید پیروزی در جنگ هاست.

نیروی پشتیبانی استراتژیک می‌تواند موقعیت یابی دقیق جهانی را فراهم، محیط اطراف را با ماهواره‌ها رصد و از ارسال و دریافت ایمن ارتباطات اطمینان حاصل کند.

همچنین قدرت سایبری، الکترونیکی و جنگ روانی ارتش را افزایش و تحقیقاتی را در مورد چگونگی استفاده از اطلاعات، داده‌ها و فناوری‌های جدید در نبرد انجام می‌دهد.

این فناوری‌ها شامل تسهیلات خودکار و خودتنظیمی می‌شوند که می‌توانند اتکای ارتش به پرسنل را کاهش دهند، مطابق با درخواست شی از ارتش برای آماده شدن برای جنگی که از هوش مصنوعی، محاسبات ابری، محاسبات کوانتومی و اینترنت اشیا استفاده می‌کند.

بر اساس سند دفاع ملی چین در سال ۲۰۱۹ که چشم انداز شی برای ارتش را مشخص می‌کند، این نیرو همچنین بازی‌های جنگی را برای آموزش نیروها برای جنگ در حوزه‌های جدی» مانند فضای سایبری و فضای بیرونی برگزار می‌کند.

چرا نیروی پشتیبانی راهبردی ایجاد شد؟

این نیرو در شب سال نوی ۲۰۱۵ به عنوان بخشی از طرح‌هایی برای متمرکز کردن فرماندهی عملیاتی ارتش تأسیس شد. قبل از تعمیرات اساسی، هر شاخه خدمات – نیروی زمینی، نیروی دریایی و نیروی هوایی – واحدهای پشتیبانی خود را داشتند.

نیروی پشتیبانی استراتژیک دو آکادمی نظامی را اداره می‌کند، یکی برای مهندسی هوافضا و دیگری برای مهندسی اطلاعات.

دانشگاه مهندسی اطلاعات ارتش بر اساس بروشور سال ۲۰۲۲ خود شامل رشته‌های رمزنگاری، امنیت سایبری، داده‌های بزرگ، هوش مصنوعی، ناوبری و موقعیت یابی، سنجش از دور، و شناسایی و کنترل هواپیماهای بدون سرنشین است.

دانشگاه مهندسی فضایی ارتش شامل کلاس‌هایی در مورد تجزیه و تحلیل اطلاعات، سنجش از راه دور، مهندسی رادار، سیستم‌های هشدار اولیه و مهندسی پرتاب سلاح می‌شود.

ساختار نیروی پشتیبانی استراتژیک چگونه است؟

این نیرو دارای دو بخش اصلی عملکردی است.

بخش سیستم‌های فضایی، ماهواره های اطلاعاتی و ارتباطی را اجرا می‌کند و عملیات سنجش از راه دور را انجام می دهد. همچنین چندین مرکز پرتاب ماهواره و پایگاه‌های آموزشی در چین را اداره و از سیستم ناوبری ماهواره‌ای بیدو چین برای کمک به عملیات نظامی استفاده می‌کند.

بخش سیستم‌های شبکه، «نیروی سایبری» است که مسئول دفاع و حمله به شبکه‌های رایانه‌ای، دفاع و حمله الکترومغناطیسی، و رهگیری سیگنال‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات است.

نیروی پشتیبانی استراتژیک همچنین چتر پایگاه ۳۱۱، یک مرکز جنگ روانی است که مقر آن در استان فوجیان است.

این دو بخش عملکردی هم سطح با بخش ستادی هستند. در سایر شاخه های خدماتی، بخش‌های عملکردی توسط ژنرال های رده پایین تر هدایت می‌شوند و به بخش ستادی گزارش می دهند.

دپارتمان سیستم‌های شبکه و دپارتمان سیستم‌های فضایی نسبت به همتایان خود در نیروی زمینی، نیروی دریایی، نیروی هوایی و نیروی موشکی، استقلال بیشتری نسبت به عملیات خود دارند.

چه کسی نیروی پشتیبانی استراتژیک را اداره می کند؟

این نیرو توسط ژنرال جو کیان‌شنگ رهبری می‌شود. او از ژوئن ۲۰۲۱، زمانی که به یک ژنرال کامل ارتقا یافت.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4371

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.