• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
13

حمایت بیشتر چین از استارت آپ‌ها و شرکت‌های کوچک

  • کد خبر : 2213
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۲۸
حمایت بیشتر چین از استارت آپ‌ها و شرکت‌های کوچک
حمایت از کسب‌وکارهای کوچک به موضوعی تکراری برای دولت چین تبدیل شده است و پیش از این وعده حمایت مالی همچون وام‌های گسترده به این کسب‌وکارها نیز مطرح شده بود.

دولت چین برای پیشبرد نوآوری‌های آینده، تکیه زیادی بر شرکت‌های کوچک فناوری دارد. طرح دولت برای حمایت بیشتر از کسب‌وکارهای فناوری کوچک و متوسط به منظور تشویق نوآوری علمی در کشور است.

دولت علاوه بر حمایت از مؤسسات پژوهشی، کالج‌ها و شرکت‌های بزرگ، از استارت‌های فناوری حمایت می‌کند تا برای محققین شرایط نوآوری بهتر فراهم سازد و پیشرفت‌های آنان را تسهیل بخشد.

این طرح که قرار است ماه مارس در کنگره ملی خلق نیز تصویب شود، دستورالعمل‌های سیاسی جدید برای سال ۲۰۲۲ و بعد از آن را ارائه می‌کند.

بر اساس این برنامه دولت به شرکت‌های کوچک و متوسط کمک می‌کند تا از سیاست‌هایی نظیر قطع مالیات و هزینه‌های اداری استفاده کند چراکه این کسب‌وکارها منبع مهم اشتغال‌زایی در اقتصاد هستند.

حمایت از کسب‌وکارهای کوچک به موضوعی تکراری برای دولت تبدیل شده است و پیش از این وعده حمایت مالی همچون وام‌های گسترده به این کسب‌وکارها نیز مطرح شده بود.

این اقدام با افزایش نظارت دولت بر انحصارها، امنیت داده‌ها و اقدامات تأثیرگذار بر حقوق مصرف‌کننده و کارگر، همراه گشته است. سال گذشته شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین، «رفاه عمومی» را یک هدف اصلی سیاست‌گذاری دانست که به دنبال توزیع گسترده‌تر ثروت است.

بنا بر آمارهای رسمی، کسب‌وکارهای خرد، کوچک و متوسط، ۹۹ درصد از شرکت‌های چین و ۶۰ درصد از GDP، ۵۰ درصد از درآمد مالیاتی و ۸۰ درصد از اشتغال شهری را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل مقامات چین شرکت‌های کوچک را رکن اصلی بازار و منبع کلیدی اشتغال می‌دانند.

شرکت‌های کوچک همچنین بازیگران اصلی بخش فناوری چین هستند. در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰۰ هزار شرکت کوچک و متوسط حوزه فناوری در چین فعالیت داشتند. به گزارش اداره ملی آمار، بخش تولید با فناوری پیشرفته در سال ۲۰۲۱، ۷٫۱ درصد رشد داشته است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2213

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.