• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

حمایت از امنیت غذایی در چین با پیشرفت علم کشاورزی

  • کد خبر : 3126
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
حمایت از امنیت غذایی در چین با پیشرفت علم کشاورزی
طی دهه گذشته، آکادمی علوم کشاورزی چین (CAAS) یک سری دستاوردهای علمی کشاورزی را کسب کرده است که از ایمنی مواد غذایی کشور حمایت می‌کند.

آکادمی علوم کشاورزی چین در خلاصه‌ای از کار خود (در بازه زمانی سال ۲۰۱۲ تاکنون) اعلام کرد که دانشمندان آن ژن‌هایی را جهت بیماری‌هایی که باعث کاهش تولید برنج می‌شود را کشف کرده‌اند. و همچنین کشف ژن‌های کلیدی برای از بین بردن طعم تلخ در خیار نیز یکی از اکتشافات کلیدی آکادمی علوم کشاورزی چین در زمینه ژنتیک است.

همچنین پیشرفت‌هایی در کنترل و پیشگیری از آفات محصولات کشاورزی ایجاد کرده است که به امنیت غذایی ملی کمک می‌کند.

آکادمی علوم کشاورزی چین با تمرکز بر وقوع مکرر بیماری‌های اولیه و آفات حشرات محصولات عمده و موجودات مهاجم بیگانه، تحقیقات نظری و ساخت سیستم مهندسی برای پیشگیری و کنترل کل زنجیره را انجام داده است.

این سازمان یک سیستم فناوری پایش و هشدار اولیه را برای پیشگیری از بیماری‌ها در سیستم کشاورزی ایجاد کرد و یک سری فناوری‌ها و برنامه‌های کلیدی را برای حمایت از پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها در سراسر کشور توسعه داده است که در سطح جهانی توسط سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد توصیه شده است.

آکادمی علوم کشاورزی چین با هدف رفع تخریب زمین‌های زیر کشت و حاصلخیزی ناکافی خاک در کشور، ارتقای تکنولوژیکی عمده‌ای را در نظارت و مدیریت زمین‌های زیر کشت، حاصلخیزی خاک و بهبود خاک انجام داده است. این کشور یک سیستم ادراک و نظارت برای تولید زمین‌های کشاورزی ساخته و یک نقشه دیجیتال خاک با دقت بالا در مقیاس ۱:۵۰۰۰۰ ساخته است.

آکادمی علوم کشاورزی چین با تمرکز بر افزایش سطح آلودگی محیط زیست کشور، مجموعه‌ای از فناوری‌ها و محصولات کشاورزی سبز را توسعه داده است که استفاده از سموم دفع آفات را تا بیش از ۲۰ درصد و کودهای شیمیایی را تا بیش از ۱۰ درصد کاهش داده است.

به منظور تشخیص سریع کیفیت و ایمنی محصولات کشاورزی، آکادمی علوم کشاورزی چین محصولات و فناوری‌های تشخیص کارآمدی را برای آلاینده‌های معمولی توسعه داده است.

این کشور همچنین انواع جدیدی از محصولات با کیفیت بالا، کلزا و سبزیجات را کشت کرده است.

منبع: cgtn

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3126

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.