• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

جنگ فناوری چین و آمریکا؛ ساخت پلفترم بین‌المللی شنجن همزمان با ادامه کمبود جهانی تراشه

  • کد خبر : 2220
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۳۱
جنگ فناوری چین و آمریکا؛ ساخت پلفترم بین‌المللی شنجن همزمان با ادامه کمبود جهانی تراشه
چین به دنبال توسعه پلتفرم بین‌المللی برای تولید نیمه رساناها و سایر قطعات الکترونیک در شنجن است، تا در رقابت و جنگ فناوری با واشنگتن بر سر غلبه بر کمبود جهانی تراشه، پیروز شود.

هدف این طرح، مشارکت شرکت‌های مختلف حوزه ساخت و توزیع نیمه رسانا و صنایع الکترونیک در سراسر جهان است. چین از شرکت‌های الکترونیک و تراشه سازی حمایت می‌کند تا وارد این پلفترم شده و مشتریان داخلی و خارجی را برای خرید قطعات الکترونیک و انواع مختلف تراشه در این منطقه تشویق می‌کند.

شی جین پینگ، شنجن را به عنوان مدلی برای اصلاحات اقتصادی و مرکز نوآوری در سطح جهانی برگزیده است و این منطقه، مرکزی برای تهیه، توسعه نرم‌افزار، برند سازی، آموزش و سایر خدمات این حوزه خواهد بود.

دولت انتظار دارد با وجود زیرساخت‌های آنلاین و فیزیکی، شرکت‌های فعال در شنجن با همراهی یکدیگر نقش پررنگ تری در مباحث مربوط به خرید تجهیزات، قطعات و مواد خام داشته باشند.

استراتژی جدید همچنین شامل حمایت از نهادهای مالی و گمرکی برای تهیه اسناد صادرات و واردات و خدمات لجستیکی برای هر شرکتی است که از این پلتفرم استفاده می‌کند.

طرح جدید با این باور شی جین پینگ همراه است که همزمان با حرکت شهرها به سمت اصلاحات در جهت خودکفایی فناوری چین، شنجن موتور محرکه مهمی برای رشد و توسعه خواهد بود.

بر اساس برآوردهای چهاردهمین طرح پنج ساله که از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ اجرایی می‌شود، حجم اقتصاد شنجن تا ۴ تریلیون یوان  (۶۳۲ میلیارد دلار) تا پایان این دوره برسد. این رقم در سال ۲۰۲۰، ۲٫۸ تریلیون دلار بود.

شنجن که به عنوان سیلیکون ولی چین و ثروتمند‌ترین شهر در جنوب استان گواندونگ شناخته می‌شود، بستر اصلی کشور برای اصلاحات بازار و محل شرکت‌های بزرگ فناوری چین شامل تنسنت، DJI و هوآوی، ZTE و همچنین مرکز تاسیسات IC و پارک فناوری است.

استراتژی جدید دولت برای شنجن در زمانی مطرح می‌شود که کمبود جهانی تراشه صنایع مختلفی را در سراسر جهان از اسباب بازی سازی تا لوازم خانگی، کنسول‌های بازی و تلفن‌های هوشمند، خدمات درمانی، اتومبیل سازی و صنایع هوایی را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش وزارت بازرگانی ایالات متحده کمبود جهانی نیمه رساناها دست کم تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲ نیز ادامه خواهد داشت و اطلاعات به دست آمده از بیش از ۱۵۰ شرکت حاضر در زنجیره تامین نیمه رساناها نشان می‌دهد که عدم توازن در عرضه و تقاضای تراشه همچنان باقی است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2220

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.