• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
12

هشدار رسانه دولتی چین نسبت به گسترش توکن‌های غیرقابل تعویض

  • کد خبر : 1934
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
هشدار رسانه دولتی چین نسبت به گسترش توکن‌های غیرقابل تعویض
آخرین هشدار رسانه‌ دولتی در حالی منتشر می‌شود که NFTها و متاورس در حال شتاب گرفتن هستند و فهرست فزاینده‌ای از شرکت‌های چینی آشکارا آنها را پذیرفته‌اند.

روزنامه رسمی حزب حاکم کمونیست چین، علیه تب سرمایه‌گذاری در توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) مطلب منتشر کرده و این سوال را مطرح کرده است که آیا این «بازی مجموع صفر» دیگری است که توسط سرمایه‌گذاران و سرمایه‌های ارزهای دیجیتال تبلیغ می‌شود؟

آخرین هشدار رسانه‌ دولتی در حالی منتشر می‌شود که NFTها و متاورس در حال شتاب گرفتن هستند و فهرست فزاینده‌ای از شرکت‌های چینی آشکارا آنها را پذیرفته‌اند. شرکت رسانه‌ای ۳۶kr Holdings  بیش از ۱۱۲۴مجموعه دیجیتالی با مضمون متاورس را در کنفرانسی در شنجن ارائه کرده است که آخرین نشانه از افزایش علاقه به دارایی‌های دیجیتال با وجود ممنوعیت‌های قبلی دولت در تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال است.

با این حال، دولت چین به صراحت NFT یا متاورس را ممنوع نکرده است، و در را برای ده‌ها شرکت فهرست شده باز گذاشته تا اعلامیه‌هایی را منتشر کنند که برنامه‌های تجاری آتی را با مفاهیم مرتبط می‌سازد. این هیاهو باعث ایجاد یک “گروه متاورس” شده است که اخیراً رشد زیادی داشته و تنظیم کننده‌های بازار را به صدور هشدارها و طرح سوالاتی سوق داده است.

مقاله روزنامه حزب حاکم چین که به صورت آنلاین تحت عنوان “آیا NFT منجر به متاورس یا تقلب می‌شود؟” منتشر شد، قیمت‌های سرسام آور NFT مانند رکورد فروش کلاژ عکس دیجیتال Everydays – The First 5000 Days را زیر سوال برد.

همچنین اشاره شد که محبوبیت NFT ها پس از آن آشکار شد که غول‌های فناوری چینی مانند Tencent Holdings، Ant Group و ByteDance تمایل مصرف کنندگان را برای کلکسیون‌های دیجیتال آزمایش کردند.

برخلاف بازارهای خارج از کشور که ارزهای دیجیتال به عنوان پرداخت برای NFT پذیرفته می‌شوند، صادرکنندگان چینی فقط یوان را دریافت می‌کنند و پس از خرید، NFT ها قابل فروش مجدد نیستند.

با این حال، گمانه زنی‌های غیرقانونی وجود داشته است. به عنوان مثال، یک مشعل دیجیتالی برای بازی‌های آسیایی که توسط پلتفرم بلاک چین AntChain در ماه سپتامبر راه‌اندازی شد، در ابتدا ۳۹ یوان (۶٫۱ دلار آمریکا) قیمت داشت، اما گروه‌های چت خصوصی ارزش آن را به بیش از ۱۰۰۰۰ یوان رساندند.

Ant، غول فناوری مالی وابسته به هلدینگ گروه علی‌بابا، مالک ساوت چاینا مورنینگ پست، حاضر به اظهارنظر در این باره نشده است. با این حال، این شرکت بارها گفته است که توکن‌های دیجیتال برای حفاظت از مالکیت معنوی هستند و کاملاً با حدس و گمان قیمت در مورد محصولات NFT مخالف است.

پکن ارزهای دیجیتال را به عنوان یک تهدید بالقوه برای ثبات مالی کشور می‌داند، اما تاکنون NTFها را در منطقه خاکستری قرار داده است. مقامات بانک‌ها و مؤسسات پرداخت را از حمایت از تراکنش‌های بیت کوین از سال ۲۰۱۳ منع کرده‌اند و در سال ۲۰۱۷ عرضه اولیه سکه (ICO) و مبادلات ارزهای دیجیتال را غیرقانونی اعلام کردند. در ماه می امسال نیز استخراج ارزهای دیجیتال ممنوع شد.

NFT ها تاکنون از بررسی نظارتی طفره رفته‌اند، اما به نظر می‌رسد این پنجره در حال بسته شدن است. هر دو شرکت Tencent و Ant اخیراً پس از هشدار Securities Times، یک روزنامه مالی تحت نظارت People’s Daily، در مورد حباب احتمالی در NFTها، پیشنهادات توکن‌های غیرقابل تعویض خود را به عنوان “کلکسیونی دیجیتال” تغییر دادند.

کارشناسان هشدار دادند ممکن است مقررات سخت گیرانه‌تری نیز در راه باشد.

مقاله People’s Daily هشدار می‌دهد که برخی از صرافی‌های ارزهای دیجیتال در حال انجام ICO هستند، یک روش محبوب جمع‌آوری سرمایه در این بخش، تحت نام NFT.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1934

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.