• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

تلاش چین برای پیشبرد همه‌جانبه حیات روستایی

  • کد خبر : 2763
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
تلاش چین برای پیشبرد همه‌جانبه حیات روستایی
سند پیشبرد همه جانبه حیات روستایی چین در سال 2022 توسط مقامات مرکزی چین به عنوان شاخصی از اولویت‌های سیاست در نظر گرفته شده است.

این سند خواستار تلاش برای تثبیت و افزایش تولیدات کشاورزی، افزایش مستمر درآمد کشاورزان و تضمین ثبات در مناطق روستایی چین برای مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹ و سایر تغییرات غیرقابل مشاهده در یک قرن و ارتقای توسعه اقتصادی و اجتماعی سالم شده است. در این سند آمده است: «ما باید قاطعانه در تضمین امنیت غلات چین عمل کنیم».

در این سند تاکید شده است که چین تولید غلات و عرضه محصولات کشاورزی حیاتی را افزایش خواهد داد و تدابیری اتخاذ خواهد شد تا اطمینان حاصل شود که مناطق کاشته شده برای غلات پایدار می‌مانند و تولید غلات تمام سال بالای ۶۵۰ میلیارد کیلوگرم باقی می‌ماند و تلاش‌ها در جهت تحقق سیاست‌های این سند افزایش می‌یابد و همچنین ظرفیت تولید کارخانه‌های سویا و روغن را افزایش می‌دهند و تامین محصولات کلیدی مانند گوشت و سبزیجات را تضمین می‌کند. در این سند خاطرنشان شده است، چین در سال ۲۰۲۲ قصد دارد ۶٫۶۷ میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی با استاندارد بالا را توسعه دهد.

همچنین اقداماتی را برای ارتقای قوی تحقیقات در مورد فناوری‌های هسته‌ای حیاتی کشاورزی، افزایش کاربرد ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی، تسریع تسهیلات توسعه کشاورزی، پیشگیری و واکنش مؤثر در برابر بلایای بزرگ مرتبط با کشاورزی مشخص کرده است.

در این بیانیه آمده است که چین حمایت از شهرستان‌های کلیدی در حیات روستایی و جوامع افراد جابه‌جا شده را افزایش خواهد داد و در عین حال برای ارتقای توسعه یکپارچه صنایع اولیه، ثانویه و سوم در مناطق روستایی تلاش می‌کند.

در این سند برای توسعه صنایع و سیستم‌های بازرگانی در سطح شهرستان و همچنین تشویق ساکنان روستایی برای اشتغال یا راه اندازی مشاغل محلی برنامه ریزی شده است.

تانگ رنجیان وزیر کشاورزی و امور روستایی در این باره گفت است که فرآوری محصولات کشاورزی، گردشگری روستایی و تجارت الکترونیک روستایی بعنوان سه صنعت اصلی برای زنده‌سازی روستاها هستند و بر تامین مالی، توسعه و ساخت‌وساز برای به دست آوردن نتایج عملی تاکید کرد.

این سند همچنین بر ادامه اجرای برنامه عملیاتی پنج ساله برای بهبود محیط زندگی روستایی تاکید کرده است و بر کار جدی برای تقویت زیرساخت‌های روستایی در زمینه‌های کلیدی مانند بزرگراه‌ها، تاسیسات آب، شبکه‌های برق و تاسیسات انرژی پاک و همچنین بهبود کیفیت مسکن روستایی تاکید دارد.

این سند خواستار تلاش بیشتر برای توسعه دهکده‌های دیجیتال از طریق فشار برای کشاورزی هوشمند و توانمندسازی خدمات عمومی روستایی با فناوری‌های دیجیتال شده است.

منبع: english.news.cn

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2763

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.