• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

تعهد پکن برای نظارت بیشتر بر کیف پول‌های الکترونیکی یوان دیجیتال

  • کد خبر : 3376
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۰۴
تعهد پکن برای نظارت بیشتر بر کیف پول‌های الکترونیکی یوان دیجیتال
چین به دنبال رفع نگرانی‌های عمومی در مورد حفاظت از داده‌ها و حفظ حریم خصوصی در استفاده از یوان دیجیتال است و متعهد شده قوانین شفافی را در مورد نظارت بر کیف پول‌های دیجیتال اجرا کند.

این کشور پیشرو در توسعه یک ارز دیجیتال مستقل است که به نام یوان دیجیتال (e-CNY) شناخته می‌شود و از اواخر سال ۲۰۱۹ در ۲۳ شهر از جمله پکن، شانگهای و شنژن به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته است.

داده‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد که در حال حاضر حدود ۴٫۶ میلیون بازرگان ارز دیجیتال را می‌پذیرند و بیش از ۲۶۱ میلیون کیف پول دیجیتال افتتاح شده است. معاملات در مناطق آزمایشی تا پایان ماه می به ۸۳ میلیارد یوان (۱۱٫۶ میلیارد دلار آمریکا) رسید.

علیرغم پیشرفت، نگرانی‌هایی در مورد توانایی دولت برای ردیابی اطلاعات کاربران و پتانسیل رقابت با پلتفرم‌های پرداخت دیجیتال قدیمی، علی پی و وی چت پی وجود دارد.

اطلاعات کاربر تنها زمانی قابل تجزیه و تحلیل و نظارت است که تراکنش‌ها مشکوک به نقض قوانین مربوط به پولشویی، تامین مالی تروریسم یا فرار مالیاتی باشند. باید اطمینان حاصل شود که فضای محدودی برای استفاده از اطلاعات کاربر وجود دارد.

طراحی کیف پول‌های الکترونیکی یوان دیجیتال بر اساس اصل ناشناس نگه داشتن تراکنش‌های با مبالغ کوچک، اما قابل ردیابی تراکنش‌های بزرگتر است.

کاربران می‌توانند چهار نوع کیف پول دیجیتال را باز کنند که سقف تراکنش‌های روزانه با میزان اطلاعات شخصی کاربر ارتباط دارد. کم ارزش‌ترین کیف پول با سقف روزانه ۲ هزار یوان (۲۸۱ دلار آمریکا) را می‌توان تنها با یک شماره تلفن همراه ایجاد کرد.

دستگاه‌های پرداخت پوشیدنی مورد استفاده در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ با یک کیف پول ناشناس تعبیه شده بودند که پرداخت‌های آفلاین کوچک را امکان‌پذیر می‌کرد.

در حالی که یوان دیجیتال بیشتر در چین آزمایش شده اما در سناریوهای پرداخت برون مرزی با تایلند، امارات متحده عربی و هنگ کنگ نیز آزمایش شده است.

امید زیادی وجود دارد که یوان دیجیتال استفاده بین‌المللی از ارز چین را تقویت کند و هژمونی دلار آمریکا را به چالش بکشد، اگرچه پکن تمرکز خود را بر خرده‌فروشی داخلی و بهبود کارایی و امنیت قرار داده است اما یوآن دیجیتال و یوان فیزیکی در درازمدت با یکدیگر همزیستی خواهند داشت.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3376

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.