• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1

تحول در فناوری تصفیه آب از سوی دانشمند چینی

  • کد خبر : 3008
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۰۹
تحول در فناوری تصفیه آب از سوی دانشمند چینی
یک محقق چینی سیستمی را ایجاد کرده که اکنون در سراسر جهان برای تبدیل فاضلاب به آب آشامیدنی و حذف فلزات سنگین از پساب‌های صنعتی استفاده می‌شوند.

اما تا سال ۱۹۹۷، سیستم او در خارج از آزمایشگاه سنگاپور آزمایش نشده بود. وی ثابت کرده بود که محصولش در آزمایشگاه کار می‌کند، اما مشتریان بدون نتایج آزمایشی قانع کننده اعتقادی به آن نداشتند. وی با سرمایه شخصی دستگاه‌های لازم را خریداری کرد. در نهایت این سرمایه‌گذاری نتیجه داد و فناوری وی برای پروژه‌هایی مانند NEWater، که ناخالصی‌ها را از آب استفاده شده سنگاپور برای تولید آب آشامیدنی سالم حذف می‌کند، اهمیت پیدا کرد.

این رویکرد بخشی از تلاش گسترده‌تر این محقق چینی برای یافتن برنامه‌های کاربردی واقعی برای علم است.

این دانشمند و کارآفرین کلید موفقیت خود را حرکت در مسیری فراتر از تحقیق و توسعه و بیرون آوردن مفاهیم علمی از آزمایشگاه‌ها می‌داند. و معتقد است تحقیق و توسعه کافی نیست و دانشمندان به بستری نیاز دارند تا نوآوری‌های تحقیقاتی را به محصولات و کاربردهای صنعتی تبدیل کنند.

لن دانشمند چینی، در جنوب شرقی چین متولد و در سال ۱۹۸۵ از دپارتمان شیمی دانشگاه شیامن فارغ التحصیل شد و سپس با بورسیه تحصیلی به سنگاپور رفت و در آنجا در مقطع دکترا در رشته فناوری پیشرفته غشای آب تحصیل کرد و تابعیت شهروندی آنجا را کسب کرد. او ارتباط خود را با دانشگاه خود در شیامن حفظ کرد و در سال ۱۹۹۹ قبل از اینکه مدیر مرکز فناوری کاربردی غشاء مؤسسه شود، به استادی ارتقا یافت.

در سال ۱۹۹۶، وی شرکت سانتار را با دفتر مرکزی در سنگاپور و عملیات تولیدی در شیامن تأسیس کرد و این شرکت اولین شرکت فناوری غشایی بود که در اواخر سال ۲۰۱۹ در هیئت نوآوری علم و فناوری بورس شانگهای فهرست شد.

جدا از بهبود فاضلاب، فناوری او در فرآیند پیچیده تولید آنتی بیوتیک آمپی سیلین و استخراج لیتیوم – فلزی کلیدی برای انرژی‌های تجدیدپذیر – از دریاچه‌های نمک استفاده می‌شود.

علاوه بر این، سیستم فیلتراسیون غشایی در نیروگاه‌های هسته‌ای از جمله ایستگاه‌های تیانوان و چینشان استفاده شده است.

اما به گفته این شرکت، تصفیه آب همچنان بزرگترین بازار فناوری غشایی است. این شرکت دارای بیش از ۳۰ تصفیه خانه فاضلاب در هشت استان شرقی چین است که به پردازش بیش از ۱ میلیون تن آب در روز کمک می‌کند.

در ماه مه امسال، این دانشمند پیشنهاد راه اندازی یک خط تولید صنعتی غشای کامپوزیت گرافن برای تصفیه آب و تصفیه فاضلاب در شیامت را با همکاری تیمی در سنگاپور مطرح کرد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3008

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.