• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

تحریم‌های سخت‌تر آمریکا بر سازنده دوربین‌های نظارتی چین

  • کد خبر : 2403
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۳۷
تحریم‌های سخت‌تر آمریکا بر سازنده دوربین‌های نظارتی چین
پس از گزارش فایننشال تایمز مبنی بر احتمال تحریم‌های جدید واشنگتن علیه شرکت دوربین‌های نظارتی هایک ویژن به دلیل دخالت در نقض حقوق بشر در منطقه شین‌جیانگ چین، این شرکت چینی امیدوار است تا ایالات متحده با آن عادلانه رفتار کند.

درصورتی که واشنگتن این شرکت را به فهرست تحریمی خود بیفزاید و برای ارتباط آن با شرکت‌ها و شهروندان آمریکایی محدودیت و ممنوعیت ایجاد کند، ضربه سنگینی به عملکرد و فعالیت جهانی این شرکت وارد خواهد کرد.

اگر تحریم‌های جدید اعمال شود، مجازات شرکت‌های فناوری چینی از سوی ایالات متحده تشدید می‌شود که مسدود کردن دارایی‌ها در ایالات متحده و ممنوعیت شرکت‌های مورد نظر از انجام هرگونه تراکنش مالی با شهروندان یا نهادها آمریکایی از جمله این اقدامات خواهد بود. به همین دلیل هایک ویژن اعلام داشت که چنین تحریم‌هایی باید بر اساس شواهد معتبر و روند قانونی باشد و منصفانه و بی‌طرفانه با این شرکت برخورد شود چراکه آن همواره به قوانین و مقررات کشورهایی که در آن فعال است، پایبند بوده است.

دولت و رسانه‌های دولتی چین درباره این موضوع تاکنون سکوت کرده‌اند؛ اما برخی مقامات آمریکایی از بایدن خواسته‌اند تا این قبیل محدودیت و تحریم‌ها را بر شرکت‌های دیگر فناوری چینی نظیر سنس تایم و مگوی نیز اعمال کنند. بدین ترتیب شرکت‌های فناوری چینی باید در نظر داشته باشند که هرگونه فروش به نیروهای امنیتی شین‌جیانگ و یا تولید محصول در این منطقه با خطر اقدامات محدود کننده ایالات متحده همراه خواهد بود.

ژوئن گذشته، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، یک فرمان اجرایی امضا کرد که بر اساس آن نهادهای آمریکایی از سرمایه‌گذاری در هایک ویژن و سایر شرکت‌های چینی مرتبط با فناوری نظارت منع می‌شوند. کارشناسان آمریکایی بر این نظرند که حتی اعمال تحریم‌های سخت‌تر و شدیدتر نیز برای تغییر سیاست‌های پکن در شین جیانگ کافی نخواهد بود.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2403

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.