• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
11

بهره‌گیری چین از نوآوری در کشاورزی دیم

  • کد خبر : 845
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
بهره‌گیری چین از نوآوری در کشاورزی دیم
براساس گزارش منتشر شده توسط آکادمی علوم کشاورزی چین (CAAS)، این کشور طی چهاردهمین برنامه ۵ ساله خود (۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵) قصد دارد تحقیقات پایه‌ای و کاربردهای کلیدی فناوری را در کشاورزی دیم گسترش دهد.

کشت دیم نقش مهمی در تضمین امنیت غذایی، حفاظت از زیست‌بوم‌ها، و کاهش فقر در چین دارد. به گفته می زورونگ (Mei Xurong)، نایب رئیس آکادمی علوم کشاورزی چین و یکی از پژوهشگران پیشرو در حوزه کشاورزی دیم، ۴۳ درصد از غلات و بیش از ۷۵ درصد از تولیدات گوشت گوسفندی و گاوی چین وابسته به کشت دیم است.

می زورونگ افزود چین در پنج سال گذشته پیشرفت علمی و فناوری چشمگیری در زمینه کشاورزی دیم داشته است. بیش از ۴۰ درصد از گندم‌ کشت شده در چین مقاوم به کم‌آبی و از نظر مصرف آب بهینه‌سازی شده است تا مصرف آب در کشاورزی کاهش یابد. چین بیش از ۷۰ نوع محصول پربازده و مقاوم به کم‌آبی را معرفی و کشت کرده است. می اضافه کرد مجموعه‌ای از تجهیزات کشاورزی نیز، از جمله سیستم‌های زهکشی و کوددهی هوشمند، غشا‌های پلاستیکی زیست‌تخریب‌پذیر و دستگاه‌های آماده‌سازی خاک، توسعه داده‌ شده‌اند.

آکادمی علوم کشاورزی چین که تمرکز اصلی آن بر دستگاه‌ها و فناوری‌هایی برای کاهش مصرف آب است، سیستم‌ نظری پایه‌ای کشاورزی دیم را نیز ارتقا خواهد داد تا از توسعه پایدار آن پشتیبانی کند. تلاش‌هایی برای توسعه فناوری‌های کلیدی، مانند مدیریت یکپارچه آب و کود و بازسازی اکوسیستم کشاورزی، صورت خواهد گرفت. از مواد و دستگاه‌های نوآورانه کشاورزی نیز، مانند عناصر ضد کم‌آبی، استفاده خواهد شد.

او افزود که CAAS بهره‌گیری از اینترنت اشیا، کلان‌داده‌ها، و هوش مصنوعی را نیز برای گسترش سطح هوشمندی در کشت دیم رواج خواهد داد. می زورونگ می‌گوید: «ما حمایت خود را از پلتفرم‌های پژوهش علمی، از جمله لابراتوراهایی در سطح ملی و ایستگاه‌های نظارت بر کشاورزی دیم، افزایش خواهیم داد.» سپس اضافه کرد که یک پلتفرم جهانی نوآوری در کشت دیم تاسیس خواهد شد که وظیفه آن تسهیل همکاری‌های بین‌المللی در این زمینه است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=845

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.