• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
16

اژدهای برفی آماده سفر به قطب جنوب شد

  • کد خبر : 184
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
اژدهای برفی آماده سفر به قطب جنوب شد

به گزارش ایرنا، موسسه تحقیقاتی قطبی چین اعلام کرد: یخ‌شکن تحقیقاتی این کشور به نام «اژدهای برفی» (Xuelong) پس از انجام تعمیرات و آزمایش دریانوردی برای سی و هفتمین سفر اکتشافی به قطب جنوب آماده شد. به گزارش خبرگزاری شینهوا،  در طی یک دوره سه ماهه تعمیر و نگهداری این یخ شکن تحقیقاتی که در […]

به گزارش ایرنا، موسسه تحقیقاتی قطبی چین اعلام کرد: یخ‌شکن تحقیقاتی این کشور به نام «اژدهای برفی» (Xuelong) پس از انجام تعمیرات و آزمایش دریانوردی برای سی و هفتمین سفر اکتشافی به قطب جنوب آماده شد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا،  در طی یک دوره سه ماهه تعمیر و نگهداری این یخ شکن تحقیقاتی که در گروه کشتی سازی Jiangnan در شانگهای انجام شده، ۵۴ پروژه برای حفظ عرشه کشتی، توربین، آزمایشگاه و فضای زندگی عملیاتی شد.

این یخ‌شکن همچنین ۳۲ آزمایش در جریان آزمایش دریانوردی انجام داد. یخ شکن ۲۷ ساله اژدهای برفی که به عنوان نسل سوم یخ‌شکن قطبی و کشتی تحقیقات علمی چین شناخته می‌شود، ۲۰ هزار تن وزن دارد و حداکثر سرعت آن ۱۷.۹ گره است.

این یخ‌شکن می‌تواند یخ به ضخامت ۱.۲ متر را با سرعت ۱.۵ گره را بشکند. یخ‌شکن اژدهای برفی ۲۳ آزمایش در قطب جنوب و ۹ سفر به قطب شمال انجام داده و رکوردهای زیادی را برای ناوبری دریایی چین به ثبت رسانده است.

مطالعه و تحقیق در مناطق قطبی با گذشت زمان به موضوع مورد علاقه بسیاری از کشورها تبدیل می‌شود، حتی کشورهایی که ارتباطی با قطب شمال و جنوب ندارند. این تحقیقات برای علوم مختلف و مطالعه روی محیط زیست بسیار مفید هستند و می‌توانند سود اقتصادی خوبی به دنبال داشته باشند. چین در این حوزه کاملا فعال است و چهار مرکز مطالعاتی در قطب جنوب دارد که ۲ مرکز آن در طول سال فعال است.

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=184

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.