• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

انتشار اطلاعات جدید از جت جنگنده نسل بعدی چین

  • کد خبر : 4050
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۰۲
انتشار اطلاعات جدید از جت جنگنده نسل بعدی چین
چین تصاویر رایانه‌ای از جت جنگنده نسل بعدی خود با طراحی بدون دم ارائه کرده است که تحلیلگران معتقدند چنین امری توانایی پنهان‌کاری آن را بهبود می‌بخشد.

این تصاویر را شرکت صنعت هوانوردی چین (Aviation Industry Corporation of China) منتشر کرد و در آن سه جت شبیه جنگنده رادارگریز نسل پنجم J-20 مشاهده می‌شوند، اما فاقد دم، باله یا کانارد (بال کوچک در جلوی بال اصلی هواپیما) هستند.

بر اساس این تصاویر، جنگنده‌ها دارای بدنه بال ترکیبی هستند، یعنی از طراحی بال ثابت بهره می‌برند که در آن هیچ تقسیم واضحی میان بدنه اصلی و بال وجود ندارد. پیش‌تر مدلی از این این جنگنده با طراحی مشابه در نمایشگاه هوایی جوهای (Zhuhai) در نوامبر سال گذشته میلادی به نمایش درآمده بود.

جزئیات جت‌های جنگنده جدید چین همچنان محرمانه باقی مانده است، اما بنابر اظهارات فو کیان‌شائو (Fu Qianshao)، تحلیلگر هوانوردی نظامی چین، طراحان ادعا می‌کنند جنگنده‌های نسل بعدی چین در نهایت از جنگنده‌های ایالات متحده پیشی خواهند گرفت.

وانگ هایفنگ (Wang Haifeng)، معمار ارشد موسسه تحقیقات و طراحی هواپیمای چنگدو (Chengdu Aircraft Research and Design Institute)، نیز در سال ۲۰۱۹ گفته بود که فناوری‌های جدید مانند لیزر، سلاح‌های هایپرسونیک و پرواز به صورت گروهی نیز ممکن است از ویژگی‌های این جنگنده‌های جدید باشد.

تحلیلگران معتقدند طراحی بدون دم و بدنه بال ترکیبی، علاوه بر توانایی رادارگریزی برتر در همه جهات در مقایسه با جنگنده‌های نسل قبلی، به آن برد طولانی‌تر و بازده سوخت بیشتری می‌دهد.

ایالات متحده اکنون در حال کار بر روی یک جنگنده نسل ششم است که یک عنصر کلیدی در برنامه آینده هوایی این کشور خواهد بود. در سپتامبر سال گذشته میلادی، مقامات نظامی آمریکا تاکید کردند نیروی هوایی ایالات متحده باید مطمئن شود که اولین جنگنده نسل ششم را تولید می‌کند، زیرا چین در حال ساخت جنگنده‌های جدید است. تلاش دو کشور این است که زودتر از دیگری موفق به ساخت جت جنگنده نسل بعدی شوند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4050

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.