• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

امکانات جدید پلتفرم‌های چین برای استفاده گسترده‌تر از یوان دیجیتال

  • کد خبر : 2387
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۴۱
امکانات جدید پلتفرم‌های چین برای استفاده گسترده‌تر از یوان دیجیتال
یوان دیجیتال در شهرهای زیادی در چین استفاده می‌شود و سیستم‌های پرداخت موبایل داخلی علی‌پی و وی‌چت امکانات جدیدی برای استفاده بیشتر از یوان دیجیتال فراهم کرده‌اند.

علی‌پی دکمه‌ای به اپلیکیشن خود افزوده است که با استفاده از آن کاربران می‌توانند کیف پول یوان دیجیتال را جست و جو و دانلود کنند. کاربران با افتتاح یک حساب با استفاده از همان شماره تلفن مرتبط با علی‌پی، می‌توانند در این اپلیکیشن با یوان دیجیتال خرید کنند.

حدود ۶ میلیون کیف پول یوان دیجیتال در پلتفرم علی‌پی استفاده شده است. علی‌پی که حدود ۹۰۰ میلیون کاربر دارد، گزینه پرداخت با یوان دیجیتال را سال گذشته فعال کرده است.

سیستم پرداخت وی‌چت نیز کاربرد مشابهی برای کیف پول یوان دیجیتال در اپلیکیشن خود ایجاد کرده و چند ماه پیش یوان دیجیتال را به عنوان گزینه پرداخت در برنامه خود فعال کرده بود.

این اقدام علی‌پی و وی‌چت نشان از عزم غول‌های فناوری برای گسترش یوان دیجیتال در چین دارد.

پیش از این نیز سیستم ارائه دهنده خدمات می‌توان (Meituan) به بیش از ۲۰۰ کسب و کار آفلاین همچون رستوران، فروشگاه مواد غذایی و هتل اجازه داد تا پرداخت‌های یوان دیجیتال را بپذیرند. غول تجارت الکترونیک JD.com نیز پرداخت با یوان الکترونیک را گزینه‌ای برای خرید در پلتفرم خود قرار داده است.

این قبیل حمایت‌ها به بانک مرکزی چین اجازه می‌دهد تا پذیرش حاکمیت ارز دیجیتال را بیشتر و پیشتر از بانک‌های مرکزی دیگر نظیر فدرال رزرو آمریکا و ژاپن انجام دهد. چین نخستین اقتصاد بزرگی است که ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را در سال ۲۰۱۴ رواج داد اما دولت هنوز زمان‌بندی برای راه‌اندازی سراسری این پول ارائه نکرده است.

تا پایان سال ۲۰۲۱، ۲۶۱ میلیون کاربر ارز دیجیتال در چین وجود داشتند و یوان دیجیتال در حدود ۲۰ شهر برای استفاده آماده بود و مقامات این شهرها زیرساخت‌های جدید و لازم برای گسترش یوان دیجیتال را فراهم کرده‌اند.

با این وجود عرضه ارز دیجیتال مستقل چین، سوءظن‌هایی را در مورد قصد و نیت پکن ایجاد کرده است. برخی مقامات آمریکایی بر این نظر هستند که کارکرد اصلی یوان دیجیتال دور زدن تحریم‌های مالی ایالات متحده است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2387

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.