به گفته انویدیا، بیوایدی که سال گذشته از تسلا به عنوان برترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جهان پیشی گرفت، از نسل بعدی تراشههای داخل خودروی انویدیا به نام Drive Thor برای افزایش سطح رانندگی خودکار و سایر عملکردهای دیجیتال استفاده خواهد کرد.
بیوایدی همچنین از فناوری انویدیا برای سادهسازی کارخانهها و زنجیره تامین آن و همچنین برای توسعه نمایشگاههای مجازی استفاده خواهد کرد.
خودروسازان چینی مانند بیوایدی، شپینگ و برندGAC از جمله خودروسازان و توسعه دهندگان کامیونهای خودران هستند که همکاریهای گسترده خود را با انویدیا اعلام کردند. خودروسازان چینی Zeekr، واحدی از جیلی و لی آتو قبلا گفته بودند که از فناوری Drive Thor انویدیا استفاده خواهند کرد.
شرکتهای خودروسازی چینی با انویدیا همکاری میکنند چرا که قصد دارند با کمک فناوری پیشرفته آنچه را که در شناساندن برند جهانی خود کم دارند جبران کنند. بیوایدی و رقبای آن در حال افزایش فروش در اروپا، آسیای جنوب شرقی و سایر بازارهای خارج از چین هستند و در عین حال با تسلا و سایر برندهای خودروسازی معتبر غربی در بازار داخلی خود رقابت میکنند.
تعداد زیادی خودروساز چینی وجود دارد. آنها انگیزههای زیادی برای نوآوری دارند و مقررات زیادی هم برای توسعه سطوح رانندگی خودکار مطلوب در نظر گرفته شده است.
همکاری با شرکت نرمافزار آمریکایی Cerence برای تطبیق سیستمهای هوش مصنوعی مدل زبان بزرگ (LLM) برای محاسبات داخل خودرو است که از جمله دستورکار دیگر انویدیا است. شرکت سازنده رایانه چینی لنوو نیز با انویدیا برای استقرار LLM همکاری میکند.
منبع: scmp