ارزش کل صادرات وسایل نقلیه چین از ژانویه تا آوریل به ۷٫۶۷ تریلیون یوان رسید که ۱۰٫۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت و اکنون صادرات خودرو نقش مهمی در ساختار تجارت خارجی این کشور ایفا میکند.
بندر Waigaoqiao در شانگهای در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ در مجموع ۲۳۱ هزار دستگاه خودرو به اروپا، آسیای جنوب شرقی، آمریکای جنوبی و آفریقا صادر کرده است که ۴۰ درصد از صادرات خودرو را شامل میشود.
بر اساس گزارش انجمن خودروسازان چین، این کشور تنها در ماه آوریل ۳۷۶ هزار دستگاه خودرو صادر کرد که ۲٫۷ برابر نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت. صادرات خودروهای با انرژی نوین اکثر خودروهای ارسال شده به خارج از کشور را تشکیل میدهد و در آوریل به ۱۰۰هزار دستگاه رسید که ۸٫۴ برابر ماه مشابه در سال ۲۰۲۲ است.
سال گذشته چین با پیشی گرفتن از آلمان دومین صادرکننده بزرگ خودرو در جهان شد. دادههای GAC نشان میدهد که چین در سال ۲۰۲۲، ۳٫۲۲ میلیون دستگاه خودرو صادر کرده است که نسبت به سال قبل ۵۶٫۸ درصد افزایش داشته است، در حالی که آلمان ۲٫۶۱ میلیون دستگاه خودرو صادر کرده است.
شو هایدونگ، از مقامات انجمن خودروسازان چین (CAAM) در این باره می گوید که خودروهای ساخت چین در بازار جهانی رقابتیتر شدهاند و از کنترل کیفیت دقیق، زنجیره صنعتی پیچیده و خدمات تعمیر و نگهداری پیشرفته بهره میبرند.
منبع: globaltimes