به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، این خودروی هاچ بک الکتریکی بیوایدی که قبلاً EA1 نامیده میشد، به نامی دوستانه و جذابتر تغییریافته است؛ دولفین. این اولین معرفی نه تنها مدل، بلکه پلتفرم الکترونیکی ۳٫۰ بود که پلتفرم جدید اختصاصی خودروی برقی بیوایدی برای موفقیت صادرات آن بود.
دلفین همراه با شاسی بلند Atto 3 وSeal saloon، هدایت صادرات بیوایدی را بر عهده داشته است. برخی رسانههای آلمانی بر این نظرند که دلفین یک تهدید واقعی برای صنعت خودروسازی آلمان است.
در اکثر بازارهای صادراتی، از جمله هنگ کنگ، دلفین ۴۲۹۰ میلی متر است که دلیل آن طراحی مجدد جلو برای اطمینان از کسب رتبه پنج ستاره در تست تصادف ANCAP استرالیا است.
حتی خودروهای موجود در بازار چین از سطح ایمنی مناسبی برخوردار هستند و ۶ کیسه هوا استاندارد دارند. برخی رسانهها، دولفین را به عنوان دومین خودروی ایمن موجود در سطح جهان پس از بیوایدی Seal رتبه بندی کردند.
در چین، اکثر نسخههای دلفین از موتور الکتریکی ۷۰ کیلوواتی با قدرت پایینتر استفاده میکنند و تنها نسخه نایت دارای واحد قدرتمندتر ۱۵۰ کیلوواتی است. در انگلستان، اکثرا موتورهای بزرگتر هستند و تنها مدل پایه دارای موتور ۷۰ کیلوواتی است. برای هنگ کنگ، بیوایدی موتور کوچکتر را در برد استاندارد خود (۴۱۰ کیلومتر/۲۵۴ مایل) و موتور قدرتمندتر در برد طولانی (۴۹۰ کیلومتر) ارائه میدهد.
موتور کوچکتر، نسخه صادراتی دلفین را با شتاب ۱۲٫۳ ثانیه از حالت سکون تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، کمی کند کرد. در چین، دلفین کوچکتر و سبکتر میتواند شتاب را به ۱۰٫۹ ثانیه کاهش دهد که باعث میشود آن را به خودروی شهری ایدهآل تبدیل کند.
مانند بسیاری از خودروهای چینی، دلفین برای راحتی و آسایش ساخته شده است، حتی اگر کنترل آن به اندازه برخی هاچ بکهای اروپایی سریع نباشد. فرمان آن بسیار سبک است، با این وجود، پیچهای جاده را میتوان به خوبی کنترل کرد. به دلیل اندازه کوچک آن، قابلیت پارک کردن آسانی دارد و در ترافیک نیز گزینه مناسبی است.
بیوایدی در تمام مدلهای خودروی برقی خود از باتری تیغهای استفاده میکند. بسته بندی هوشمندانه باتریها چگالی توان را تقویت میکند، و این امکان را فراهم میسازد که دولفین کوتاه برد با بستههای ۴۴٫۹ کیلووات ساعتی تغذیه شود، در حالی که بستههای ۶۰٫۴۸ کیلووات ساعتی نسخههای برد بلندتر را هدایت میکنند.
دلفین بیشتر امکاناتی را دارد که هر راننده شهری از یک ماشین کوچک میخواهد. فضای داخلی دارای صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی داشبورد قابل چرخش ۱۲٫۸ اینچی است. همچنین یک دوربین فراگیر ۳۶۰ درجه دارد و هنگامی که چراغهای نشانگر فعال میشوند، نقاط کور با نمایشگر نمای عقب خودرو حذف میشدند، این ویژگی در چین با توجه به تعداد خودروهای دو چرخ بسیار مفید است.
کنترل صوتی برای اکثر عملکردها قابل استفاده است. همچنین یک صفحه نمایش ۵ اینچی روی ستون فرمان تعبیه شده که سرعت، سطح باتری و محدوده رانندگی تخمینی را نشان میدهد.
صندلیهای اسپرت با پشتی سر ثابت در جلوی خودرو استفاده میشوند و دو صندلی جلو دارای سیستم گرمایش و تهویه هستند.
فضای داخلی مشکی استاندارد با تعدادی گزینه رنگارنگ تر عرضه شده است. ترکیب صورتی و خاکستری در هنگ کنگ موجود است.
اگرچه دلفین ادعا میکند که پنج نفر سرنشنین را جای میدهد، اما سومین فرد بزرگسال به سختی در آن جای میگیرد. نسخههای صادراتی دارای صندلی عقب تاشو با تقسیم ۶۰:۴۰ هستند، چیزی که در نوع داخلی فاقد آن است. صندلیهای عقب تقریباً صاف با کف صندوق عقب کاذب، که زیر آن یک محفظه مخفی قرار داشت، جمع شده بودند. فضای ۳۴۵ لیتری قابل افزایش تا ۱۳۱۰ لیتر است.
دلفین که قابلیت انتخاب رنگهای داخلی و خارجی نیز دارد، نشان میدهد که این خودروی برقی کوچک سرگرم کننده و در عین حال توانا است که با توانایی انجام سفرهای طولانیتر برای شهرها ایده آل است.
منبع: scmp