• امروز : چهارشنبه - ۷ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 27 November - 2024
1

خروج بزرگترین شرکت‌های فناوری خودران چین از آمریکا

  • کد خبر : 8517
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۸:۰۰
خروج بزرگترین شرکت‌های فناوری خودران چین از آمریکا
بزرگترین شرکت‌های فناوری رانندگی خودکار چین، از جمله بیدو و دیدی، آزمایش‌های جاده‌ای در ایالات متحده را کاهش داده‌اند و در برخی موارد به طور کلی به آنها پایان داده‌اند.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، این تصمیم پیش از اعلام وزارت بازرگانی ایالات متحده مبنی بر ممنوعیت نرم‌افزار رانندگی خودران از چین بود. این بدان معناست که بسیاری از بازیکنان چینی تحت تأثیر این قانون قرار نخواهند گرفت و این مقررات فقط برای مدل‌های جدید منتشر شده از سال ۲۰۲۷ اعمال می‌شود.

مجموع مسافت طی شده توسط خودروهای خودران چینی در جاده‌های عمومی در کالیفرنیا، یکی از ایالت‌های دوستدار وسایل نقلیه خودران در ایالات متحده، در ۱۲ ماه منتهی به نوامبر ۲۰۲۳ در مقایسه با سال قبل، تقریباً ۷۴ درصد کاهش یافته و به ۱۲۱۴۲۸ مایل رسیده است.

این برخلاف روند کلی است، که در آن داده‌های نشان می‌دهد مسافت پیموده شده در مجموع مسافت خودکار به رکورد ۹ میلیون مایل در همان دوره رسیده که تقریباً ۶۰ درصد در سال نسبت به سال افزایش یافته است.

شرکت‌های چینی مانند دیدی در سال ۲۰۲۳ شاهد کاهش ۹۰ درصدی مسافت پیموده شده آزمایشی خودران بودند و دیدی دیگر در برنامه آزمایش خودروهای خودران در کالیفرنیا فعال نیست. QCraft، DeepRoute.ai و Inceptio، استارت‌آپ‌های چینی که سوابق رانندگی آزمایشی در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ داشتند، نیز فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

خودروهای آزمایشی AutoX و Pony.ai، هر دو استارت‌آپ رانندگی خودران که در سیلیکون‌ولی با دفتر مرکزی در چین تأسیس شده‌اند، بین دسامبر ۲۰۲۲ و نوامبر ۲۰۲۳، ۸۴ درصد و ۸۲ درصد کمتر در مقایسه با سال قبل سفر کرده‌اند.

بیدو، که واحد رانندگی خودران آن تحت نام تجاری آپولو کار می‌کند، طی این دوره، مسافت پیموده شده خود را ۳۴٫۵ درصد کاهش داد. این شرکت که یک بازیکن پیشرو در رانندگی خودکار در چین است، هنوز مجوز کالیفرنیا برای آزمایش خودروها با و بدون راننده ایمنی دارد.

دو مهندس که برای شرکت‌های چینی خودران در ایالات متحده کار می‌کردند، گفتند در آزمایش‌های جاده‌ای در این کشور فعال بودند، زیرا چارچوب قانونی و امکانات در آنجا فراهم بود. با این حال اکثر شرکت‌های چینی به دلیل تنش‌های فزاینده بین واشنگتن و پکن و به دلیل اینکه شهرهای بزرگ چین محیط آزمایش جاده خود را در سال‌های اخیر ایجاد کرده‌اند، فعالیت‌های خود در ایالات متحده را کاهش داده‌اند.

کالیفرنیا برنامه آزمایش خودروهای خودران خود را در سال ۲۰۱۴ و پس از آنکه قانون ایالتی در سال ۲۰۱۲ اجازه چنین عملیاتی را در جاده‌ها داد، آغاز کرد. اگرچه شرکت‌هایی مانند بیدو و یوتانگ در اوایل سال ۲۰۱۵ توانستند آزمایش‌های جاده‌ای را در چین انجام دهند، اما فقط در مقیاس کوچک بود. پکن و شانگهای اولین دسته از مجوزهای آزمایشی خود را به ترتیب در دسامبر ۲۰۱۷ و مارس ۲۰۱۸ برای شرکت‌های خودران صادر کردند. امسال، شهر مرکزی چین ووهان پس از آن که به ناوگانی متشکل از ۵۰۰ رباتاکسی بیدو اجازه داد در برخی از شلوغ ترین جاده‌های آن فعالیت کنند، کانون توجه قرار گرفت.

در میان تنش‌های ژئوپلیتیک فعلی، شرکت‌های رانندگی خودکار چینی که در ایالات متحده تحقیقات انجام می‌دادند، تحت بررسی قرار گرفتند. سال ۲۰۲۳، برخی از قانونگذاران آمریکایی پیشنهاد کردند که راه اندازی خودروهای چینی به دلیل مسائل مربوط به حریم خصوصی داده ها محدود شود. وزارت بازرگانی ایالات متحده تحقیقاتی را در مورد سخت افزار و نرم افزار ساخت خارجی در خودروهای متصل، به ویژه از چین، اعلام کرد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=8517

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.