به گزارش seatrade-maritime.com، قرار است Fleeming Jenkin در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ تحویل شود؛ دورهای که تقاضا برای زیرساختهای زیردریایی به شکلی بیسابقه در حال افزایش است. تنها اروپا تا سال ۲۰۵۰ حدود ۴۰۰ میلیارد یورو در زیرساخت انتقال دریایی سرمایهگذاری خواهد کرد.
پس از تحویل، کشتی Fleeming Jenkin در برنامه ۲ گیگاواتی شرکت TenneT به کار گرفته خواهد شد. TenneT که اپراتور شبکه برق هلند و بخشهای بزرگی از آلمان است، در حال توسعه نسل جدیدی از سامانههای اتصال شبکههای فراساحلی است که میتوانند تا دو گیگاوات برق منتقل کنند و این بیش از دو برابر ظرفیت سامانههای فعلی است. این کشتی قرار است بیش از ۲٬۸۰۰ کیلومتر کابل را در مسیری حدود ۷۰۰ کیلومتر نصب کند.
موتورهای این کشتی که در رده Ultra Low Emission Vessel (ULEv) قرار میگیرد، با سوخت زیستی و متانول کار میکنند و همچنین یک باتری ۲.۵ مگاواتساعتی و فناوری رانش پیشرفته امکان کاهش پیک مصرف، هموارسازی بار، ایجاد ذخیره چرخان و بهینهسازی بار موتور را فراهم میکند.
کشتی Fleeming Jenkin حاصل تمام تخصصی است که طی ۱۵ سال گذشته در حوزه نصب کابل به دست آمده است. تمامی بخشهای این کشتی و فناوریهای نصبشده روی آن توسط متخصصان داخلی چین طراحی شدهاند. نتیجه، کشتیای است که بسیار کارآمدتر عمل میکند و هم قیمت تمامشده پروژهها و هم اثر محیطزیستی آنها را کاهش میدهد.
منبع: seatrade-maritime


