• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
3

برچسب گذاری خودکار محتوای خارجی تولید شده توسط هوش مصنوعی در تیک تاک

  • کد خبر : 7000
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
برچسب گذاری خودکار محتوای خارجی تولید شده توسط هوش مصنوعی در تیک تاک
اپلیکیشن دویین (Douyin) که آن را به نوعی خواهر خوانده تیک تاک می‌نامند، در حال کار بر روی فناوری ‌برای برچسب‌گذاری خودکار محتوای تولید شده با هوش مصنوعی (AIGC) و بازنشر شده از پلتفرم‌های خارجی است.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، تیک تاک نیز اعلام کرد که به طور خودکار برچسب گذاری AIGC از سایر سرویس‌ها را با شناسایی متادیتا روی تصاویر یا ویدیوها آغاز کرده است. این ویژگی به زودی به صدا نیز تعمیم خواهد یافت.

دویین و تیک تاک که هر دو متعلق به بایت دنس مستقر در پکن هستند، سال گذشته تولیدکنندگان محتوا را ملزم به برچسب گذاری AIGC آپلود شده در پلتفرم‌های خود کردند. تیک تاک قبلاً به طور خودکار محتوای ایجاد شده با جلوه‌های هوش مصنوعی برنامه را برچسب گذاری کرده است.

تصمیم تیک تاک جدا از اقدام دویین است و ممکن است از ابزار برچسب‌گذاری یکسان استفاده نکند، زیرا این دو برنامه بازارهای مختلفی را هدف قرار می‌دهند.

فناوری برچسب‌گذاری که توسط ائتلاف منشأ و اعتبار محتوا (C2PA) توسعه یافته است، ابرداده‌های مقاوم در برابر دستکاری را به انواع محتوا متصل و تشخیص منبع اطلاعات را ساده‌تر می‌کند. گوگل، متا، ادوبی و ChatGPT خالق OpenAI، همگی برنامه‌های خود را برای پیاده‌سازی تکنیک «مطالب محتوا» C2PA اعلام کرده‌اند. تیک تاک نیز اخیرا اعلام کرد این تکنیک را در ماه‌های آینده به کار خواهد گرفت تا دیگر پلتفرم‌ها بتوانند محتوای ارسال‌شده از این برنامه را تأیید کنند.

اما برچسب‌گذاری ابرداده کامل نیست، زیرا هنوز نمی‌توان همه AIGC را شناسایی کرد و راه‌هایی برای دور زدن آن وجود دارد؛ مانند اسکرین شات از یک تصویر AIGC.

دویین که بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد، روی طرحی مشابه در چین کار کرده است. در ماه مه سال ۲۰۲۳، استانداردی برای افزودن برچسب‌ها و ابرداده‌ها به AIGC منتشر کرد، اما هنوز به صورت کلی به تصویب نرسیده است. این اقدام در بحبوحه افزایش نظارت عمومی در چین و خارج از آن در مورد تأثیرات منفی هوش مصنوعی صورت می‌گیرد. برای مثال، دویین در اوایل سال جاری شکایت‌هایی از یک یوتیوب‌بر اوکراینی دریافت کرد که می‌گفت صورت و صدای او برای ایجاد ویدئوهایی از یک زن روسی تقلبی که محصولاتی را در چین می‌فروشد، شبیه‌سازی شده است. او نه تنها به خاطر دزدیده شدن هویتش، بلکه به این دلیل عصبانی بود که کشورش با روسیه در حال جنگ است.

سال ۲۰۲۳ نیز یک برند پوشاک چینی به دلیل استفاده از هوش مصنوعی برای تغییر چهره یک فروشنده برای شبیه شدن به بازیگر و خواننده مشهور در جریان پخش زنده مورد انتقاد قرار گرفت.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7000

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.