به گزارش رویترز، مجارستان به شریک تجاری و سرمایه گذاری مهمی برای چین تبدیل شده است، برخلاف برخی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا که به فکر کاهش وابستگی به دومین اقتصاد بزرگ جهان هستند. در اروپا، آلمان شریک تجاری اصلی مجارستان با چندین کارخانه خودروسازی است که در حال حاضر در این کشور فعال هستند.
با این حال، اقتصاد مجارستان در سه ماهه سوم دچار رکود فنی شد و ۰٫۷ درصد نسبت به سه ماه گذشته کاهش یافت که ناشی از ضعف در کشاورزی، صنعت و ساخت و ساز بود. این یک مشکل برای رهبر مجارستان است زیرا او به دنبال احیای اقتصاد در آستانه انتخابات ملی در سال ۲۰۲۶ است که در آن با چالش بیسابقهای از سوی یک حزب مخالف جدید مواجه است.
شرکت CATL یکی از بزرگترین سرمایه گذاران چینی در مجارستان، در حال ساخت یک کارخانه باتری ۷٫۳ میلیارد یورویی است، در همین حال سازنده خودروهای برقی چینی بیوایدی سال گذشته اعلام کرد اولین کارخانه اروپایی خود در Szeged در جنوب مجارستان را خواهد ساخت. بیامو هم در حال ساخت کارخانه خودروسازی در دبرسن است، و دولت مجارستان انتظار دارد اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۵ به میزان ۳٫۴ درصد رشد کند.
منبع: reuters