• امروز : چهارشنبه - ۲۶ دی - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 January - 2025
0

وضعیت سخت سازندگان خودروهای برقی چینی در میان کشمکش‌های تعرفه‌ای اروپا

  • کد خبر : 9012
  • ۲۶ دی ۱۴۰۳ - ۸:۳۰
وضعیت سخت سازندگان خودروهای برقی چینی در میان کشمکش‌های تعرفه‌ای اروپا
فشار خودروسازان چینی به بازار خودروهای الکتریکی اروپا همچنان با مقاومت مواجه شده و سهم آنها از تحویل خودرو در این منطقه در آستانه اعمال تعرفه‌های جدید کاهش یافته است.

به گزارش بلومبرگ، تولیدکنندگانی از جمله  MGمتعلق به سایک موتور و بی‌وای‌دی، ۸٫۲ درصد از ثبت‌نام‌های خودروهای برقی اروپا را در ماه اکتبر به خود اختصاص دادند. این رقم نسبت به ۸٫۵ درصد در سپتامبرکاهش داشت.

حضور و پیشرفت چین پس از چندین سال افزایش سریع در بازار خارج از این کشور، از ماه جولای متوقف شده است. این زمانی بود که اتحادیه اروپا تعرفه های موقتی را برای خودروهای برقی ساخت چین تعیین کرد و هزینه واردات را به ۴۵ درصد رساند.

گفتگوها بین اتحادیه اروپا و چین ادامه دارد، اما توافق برای جایگزینی تعرفه‌ها در حال حاضر مبهم باقی مانده است.

در همین حال، بی‌وای‌دی به تقویت حضور خود در اروپا ادامه می‌دهد و در سه ماه گذشته از MG پیشی گرفت، این خودروساز مدت‌ها پرفروش‌ترین برند چینی در منطقه بود. فروش بی‌وای‌دی در ماه اکتبر بیش از دو برابر شده و به ۴۶۳۰ دستگاه خودرو نسبت به سال گذشته رسیده است.

در MG که زیر مجموعه شرکت دولتی سایک است، تحویل در اکتبر ۵۶ درصد کاهش یافت و به ۳۸۴۶ دستگاه رسید. در ۱۰ ماه اول سال ۲۰۲۴، این برند سابق خودروهای اسپورت بریتانیایی در مجموع ۶۳۸۹۵ وسیله نقلیه، ثبت نام کرد.

تنش‌های تجاری به مساله مهمی در صنعت خودروسازی جهانی تبدیل شده است: برای مثال، شرکت خودروسازی چینی چری طرح‌های شروع ساخت خودروهای برقی را در یک کارخانه بازسازی‌شده در بارسلون به عقب انداخته است. به نظر می‌رسد این روند پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب ایالات متحده با وعده اعمال تعرفه‌های بیشتر ادامه یابد.

در اروپا، تولیدکنندگان چینی با ایجاد کارخانه‌های محلی، قراردادهای مشارکت و شبکه‌های عرضه، گام‌هایی برای کاهش نگرانی‌ها در مورد تأثیر این تنش‌ها بر صنعت خودروسازی داخلی برداشته‌اند.

دولت شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، خودروسازان چینی را تشویق کرده تا اطمینان حاصل کنند که تولید فناوری حیاتی در این کشور باقی می‌ماند.

در سراسر اروپا، بازار کلی خودروهای برقی امسال با مشکل مواجه شده است، زیرا کشورهای بزرگی مانند آلمان یارانه‌ها را کاهش دادند. تمام خودروهای برقی تولید شده در چین مشمول تعرفه‌های اضافه اتحادیه اروپا هستند، از جمله خودروهایی که توسط برندهای غربی مانند VW و BMW AG ارسال می‌شوند.

چشم‌انداز صنعت خودروی اروپایی تیره و تار است. فولکس واگن در حال بررسی تعطیلی کارخانه‌ها در آلمان است و استالانتیس در حال کاهش تولید فیات ۵۰۰ EV در ایتالیا به دلیل کاهش فروش در اروپا است.

منبع:‌ bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=9012

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.