به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، مدیرعامل مگوی بهعنوان رئیس گروه فناوری لیفان، که زمانی بزرگترین تولیدکننده موتورسیکلت در چین بود، منصوب شد. این انتصاب ماهها پس از آن صورت میگیرد که او ۱۹٫۹۱ درصد از سهام لیفان را به مبلغ ۲٫۴۳ میلیارد یوان (۳۳۷٫۵ میلیون دلار) به دست آورد و او را به دومین سهامدار بزرگ آن تبدیل کرد.
لیفان فناوری در سال ۱۹۹۲ به عنوان یک تولید کننده موتور سیکلت تاسیس شد و بعداً دامنه تجاری خود را به قطعات خودرو گسترش داد. سایر سرمایه گذاران این شرکت شامل یک صندوق سهام خصوصی است که توسط غول خودروسازی چینی جیلی و دولت محلی چونگ کینگ حمایت میشود.
در ماه جولای، مگوی قراردادی با جیلی و منطقه جدید چونگ کینگ که در سال ۲۰۱۰ با هدف تبدیل شدن به یک مرکز فناوری تاسیس شد، برای توسعه خودروهای هوشمند متصل به اینترنت و پروژههای هوش مصنوعی در چونگ کینگ امضا کرد.
تیم رانندگی هوشمند این شرکت در حال حاضر صدها کارمند دارد. این استارت آپ هوش مصنوعی همچنین تعداد زیادی استخدام جدید برای واحد رانندگی خودران خود اضافه کرده که تقریباً همه آنها در چونگ کینگ مستقر هستند.
مگوی که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد، یکی از اولین شرکتهای بزرگ چین بود که سیستمهای تشخیص چهره را توسعه داد و به همراه سنس تایم به عنوان یکی از چهار “اژدهای هوش مصنوعی” این کشور شناخته شد.
حامیان مگوی عبارتند از: علی بابا، گروه آنت وابسته به بخش فینتک علیبابا و گروه بزرگ رایانههای شخصی چینی لنوو.
اما مگوی برای شناخته شدن مسیر سختی در پیش داشته است. این شرکت برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ در هنگ کنگ تلاش کرد تا ثبت شود، اما پس از اینکه دولت ترامپ آن را به لیست سیاه تجاری ایالات متحده اضافه کرد، درخواست آن از بین رفت.
این شرکت سپس برای عرضه اولیه عمومی (IPO) در هیئت مدیره استار شانگهای در اوایل سال ۲۰۲۱ ثبت نام کرد و در سپتامبر همان سال تأیید شد. اما بر اساس اطلاعیهای که بورس شانگهای در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴ منتشر کرد، عرضه اولیه سهام آن در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده است زیرا مگوی باید اطلاعات مالی منقضی شده را به روز کند.
منبع: scmp