• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
0

سهم خودروهای برقی و هیبریدی از ۵۰ درصد بازار فروش خودروی چین بیشتر ‌شد

  • کد خبر : 7997
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۰۰
سهم خودروهای برقی و هیبریدی از ۵۰ درصد بازار فروش خودروی چین بیشتر ‌شد
خودروهای برقی و هیبریدی دوگانه احتمالا برای اولین بار از 50 درصد کل فروش خودروها در چین فراتر رفتند و حتی با کاهش تعداد کلی خودروهای فروخته شده، نقطه عطفی را در بازار خودروی این کشور رقم زدند.

به گزارش بلومبرگ، فروش خودروهای برقی و هیبریدی دوگانه که در دسته خودروهای انرژی نوین در چین قرار می‌گیرند، به ۸۷۹۰۰۰ دستگاه افزایش یافت که ۵۰٫۸ درصد از کل فروش در ماه جولای را تشکیل می‌دهد. طبق آمار اولیه که توسط انجمن خودروهای مسافربری چین منتشر شد، فروش کلی خودروهای جدید در ماه جولای با ۲ درصد کاهش به ۱٫۷۳ میلیون دستگاه رسید.

این نقطه عطف نشان می‌دهد که حتی به رغم کاهش تقاضا در سایر نقاط جهان، صنعت خودروهای برقی همچنان از حرکت رو به جلو در چین برخوردار است. وانگ چوانفو مدیر عامل شرکت شرکت بی‌وای‌دی (BYD) بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی و هیبریدی در جهان پیش‌بینی کرد که چین به زودی از آستانه ۵۰ درصدی در ماه مارس فراتر خواهد رفت، زمانی که خودروهای با انرژی جدید به این سهم از فروش به صورت هفتگی نزدیک می‌شوند یا از آن فراتر می‌روند. وی همچنین گفت: این صنعت در حال ورود به مرحله حذفی مسابقه است.

خودروهای برقی و هیبریدی از خودروهای بنزینی و گازوئیلی جلو افتادند؛ سهم فروش خودروی برقی ماه گذشته به ۵۰ درصد رسید

رنگ سیاه (در نمودار) خودروهای برقی و هیبریدی دوگانه/ رنگ آبی (در نمودار) فقط خودروهای بنزینی و گازوئیلی

کاهش فروش کلی خودرو عمدتا به دلیل کاهش در نیمه دوم ماه بود چرا که برخی از خودروسازان تولید خود را برای تعطیلات تابستانی سالانه متوقف کردند. این انجمن در پستی در حساب وی‌چت (WeChat) خود نوشت که فروش همچنین پس از کاهش تخفیفات توسط برخی تولیدکنندگان کاهش یافت زیرا جنگ قیمت در صنعت کاهش یافت.

این کاهش بخشی از یک نشانه بزرگتر از کاهش هزینه‌های خودرو در چین است. هزینه‌های مربوط به خودرو در نیمه اول سال ۲۰۲۴ حدود ۱٫۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. برنامه ریز اقتصادی دولت و وزارت دارایی این کشور ماه گذشته از بودجه اضافی برای تقویت مصرف رونمایی کردند، از جمله دو برابر کردن یارانه برای مبادله خودروهای قدیمی با خودروهای جدید به ۲۰۰۰۰ یوان (۲۸۰۰ دلار).

در حالی که رقابت قیمت‌گذاری ادامه دارد، نشانه‌هایی وجود دارد که برخی خودروسازان به دنبال کاهش تخفیف‌های خود هستند. رسانه‌های محلی گزارش دادند که برخی از فروشندگان بی‌ام‌دبلیو (BMW) قیمت‌ها را افزایش داده‌اند که باعث شده آئودی و مرسدس بنز به دنبال این روند باشند. در همین حال، بی‌وای‌دی به کاهش قیمت‌ها ادامه داد و مدل لئوپارد ۵ (Leopard 5) را با نام تجاری ممتاز فانگ چنگ بائو (Fang Cheng Bao) تا ۱۷ درصد تخفیف داد.

پکن همچنین شرایط لازم برای دریافت وام خودرو را کاهش داد و به اجرای کارزارهایی برای ترویج خودروهای برقی در شهرهای کوچک‌تر و مناطق روستایی ادامه می‌دهد، به این امید که محرک‌های تازه‌ای برای رشد پیدا کند.

منبع:‌ bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7997

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.