• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

سهم ۱۱ درصدی خودروهای برقی چینی در بازار اروپا

  • کد خبر : 7524
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۰۰
سهم ۱۱ درصدی خودروهای برقی چینی در بازار اروپا
برندهای چینی 11 درصد از بازار خودروهای برقی اروپا را در ماه ژوئن تصاحب کردند و رکوردهای ثبت نامی این منطقه را به دست آوردند؛ زیرا تولیدکنندگان برای شکست تعرفه‌های سخت اتحادیه اروپا که به تازگی اجرایی شد، با یکدیگر رقابت کردند.

به گزارش بلومبرگ، شرکت سایک موتور، مدل هاچ بک MG4 خود را به نمایندگی‌های اروپایی ارسال کرد. خودروهای ثبت نام شده قبل از ۵ ژوئیه می‌توانند بدون عوارض اضافی برای خودروهای برقی وارداتی به مشتریان فروخته شوند.

آمارها نشان می‌دهد برندهای چینی بیش از ۲۳ هزار خودروی برقی با باتری را در سراسر اروپا در طول ماه ثبت کرده‌اند که بیشترین میزان در تاریخ بوده است. جهش متوالی ۷۲ درصدی آن‌ها از ماه مه، دو برابر ثبت‌نام کلی خودروهای برقی اروپایی در ماه ژوئن بود. واردات خودروهای ساخت چین از تولیدکنندگان غربی از جمله Volvo Car AB، BMW AG  و Tesla Inc. نیز مشمول عوارض جدید هستند.

این که آیا افزایش حجم می‌تواند پایدار بماند یا خیر، در ماه‌های آینده و با توجه به افزایش تعرفه‌های اتحادیه اروپا به دقت بررسی خواهد شد.

خودروسازان قصد دارند تا بر تولید خودروهای برقی اروپایی بیفزایند تا بتوانند از عوارض و مالیات‌های جدید اجتناب کنند و تنش بین پکن و بروکسل در خطر تبدیل‌شدن به یک جنگ تجاری است.

اگرچه سایک دولتی مسئول بزرگ‌ترین افزایش در واردات با برند چینی بود اما حدود ۴۰ درصد از MG4‌های ثبت‌شده در ماه ژوئن توسط دلال‌ها ثبت‌نام شدند. در مقابل، نشانه‌هایی از پیشرفت پایدار برای شرکت بی‌وای‌دی، بزرگ‌ترین سازنده خودروهای پلاگین در جهان، وجود داشت. بازاریابی آن با محوریت تورنمنت فوتبال یورو ۲۰۲۴ که در آلمان برگزار شد، مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار گرفت.

یکی دیگر از محرک‌های بازار خودروهای برقی اروپا در ماه ژوئن، ارائه مشوق‌هایی در ایتالیا بود که به افزایش دو برابری فروش باتری‌های الکتریکی در این کشور نسبت به یک سال پیش کمک کرد. دولت ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد حدود ۲۰۰ میلیون یورو یارانه خودروهای برقی جدید آن در کمتر از ۹ ساعت به اتمام رسید که حدود ۶۰ درصد آن توسط خانواده‌ها و بقیه توسط شرکت‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

این افزایش، ایتالیا را که در فروش خودروهای برقی عقب مانده بود، به ششمین بازار برتر منطقه‌ای تبدیل کرد که شامل کشورهای اتحادیه اروپا، کشورهایی مانند نروژ و سوئیس که در بازار واحد آن شرکت می‌کنند و بریتانیا است.

سیاست‌گذاران اروپایی در تلاشند تا تعادلی بین سهولت دسترسی به خودروهای برقی ارزان‌تر ساخت چین و حفاظت از صنعت خودروسازی قدیمی در یک اقتصاد سخت ایجاد کنند. به عنوان مثال، آلمان در تلاش است تا رشد قابل توجهی در این بخش ایجاد کند و خودروهای برقی با هزینه بالاتر BMW، فولکس واگن و مرسدس بنز را برای مصرف کنندگان کمتر مقرون به صرفه ‌کند.

بر اساس گزارش انجمن خودروسازان اروپا، ژوئن پس از دسامبر ۲۰۲۲ و مارس ۲۰۲۳ با ۲۰۸۸۷۲ ثبت‌نام در سراسر منطقه، سومین ماه پرفروش‌ برای خودروهای برقی بوده است.

منبع:‌ bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7524

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.