• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
3

رونمایی از ۴ هواپیمای تجاری چینی

  • کد خبر : 7435
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۳۰
رونمایی از ۴ هواپیمای تجاری چینی
شرکت هواپیماسازی تجاری چین در ادامه برنامه‌های جاه‌طلبانه خود برای رشد تولیدات داخلی، از چهار هواپیمای جدید رونمایی کرد.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، این شرکت با معرفی هواپیماهای تجاری ARJ21، C919، C929  و C939 در تلاش است تا وابستگی خود را به تولیدکنندگان خارجی کاهش دهد و سهم بیشتری از بازار جهانی هوانوردی را به خود اختصاص دهد. این اقدامات نشان‌دهنده عزم چین برای توسعه فناوری‌های بومی و تبدیل‌شدن به یکی از بازیگران اصلی صنعت هوانوردی است. در ادامه به‌صورت خلاصه به معرفی خصوصیات هرکدام از هواپیماها خواهیم پرداخت.

ARJ21، هواپیمای منطقه‌ای چینی

هواپیمای ARJ21 اولین جت تجاری ساخت چین است که توسط شرکت هواپیماسازی تجاری چین، به‌اختصار کوماک (Comac) تولید شده است. این هواپیما با ظرفیت حمل ۷۸ تا ۹۰ مسافر طراحی شده و برای پروازهای کوتاه‌برد (فواصل بین ۲۲۰۰ تا ۳۷۰۰ کیلومتر) مناسب است ARJ21.در سال ۲۰۱۶ وارد خدمت شد و تاکنون بیش از ۷۰ فروند از آن تحویل خطوط هوایی داخلی شده است. این هواپیما به دلیل توانایی پرواز در شرایط آب‌وهوایی مختلف و کارایی اقتصادی بالا، مورد استقبال خطوط هوایی منطقه‌ای قرار گرفته و تاکنون در مجموع بیش از ۱۰۰ فروند ARJ21 به مشتریان فروخته شده است.

C919، رقیب مستقیم بوئینگ و ایرباس

هواپیمای C919 به عنوان اولین جت باریک‌پیکر چینی طراحی شده تا با بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس A320 رقابت کند. این هواپیما با ظرفیت حمل ۱۵۸ تا ۱۹۲ مسافر و مسافت پروازی ۴۰۷۵ تا ۵۵۰۰ کیلومتر، در ماه می ۲۰۲۳ وارد خدمت تجاری شد و به خطوط هوایی شرقی چین تحویل داده شد. کوماک تا کنون بیش از ۳۰۰ سفارش برای این هواپیما دریافت کرده است.

C929، هواپیمای پهن‌پیکر برای پروازهای بین‌المللی

هواپیمای C929 به عنوان پروژه مشترک بین چین و روسیه برای رقابت با بوئینگ ۷۸۷ و ایرباس A350 طراحی شده است. این هواپیما با ظرفیت حمل ۲۹۰ مسافر و مسافت پروازی ۱۲۰۰۰ کیلومتر، درحال‌توسعه است. با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌ها علیه روسیه، چین به طور مستقل به توسعه این پروژه ادامه می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۷ وارد خدمت شود. کوماک اخیرا برای تامین قطعات C929 قراردادی به ارزش ۱۷۵ میلیون دلار با شرکت هونان آئرواسپیس (Hunan Aerospace Huanyu Communication Technology) منعقد کرده است.

C939، جدیدترین پروژه هواپیمایی چین

هواپیمای C939 جدیدترین پروژه هواپیمایی چین است که به‌منظور تقویت موقعیت چین در بازار جهانی هوانوردی طراحی شده است. این هواپیما با ظرفیت حمل ۴۰۰ مسافر و مسافت پروازی در حدود ۱۳۰۰۰ کیلومتر باهدف رقابت با بزرگ‌ترین هواپیماهای جهان از جمله بوئینگ ۷۷۷ طراحی شده و انتظار می‌رود تا پایان دهه ۲۰۲۰ به تولید برسد. این پروژه همچنان در مراحل اولیه طراحی قرار دارد و چین امیدوار است با توسعه آن در ده سال آینده به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان هواپیماهای تجاری تبدیل شود.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7435

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.