• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
3

هواپیمای آبی-خاکی AG600 چین آزمایش‌های پرواز صدور گواهینامه را آغاز می‌کند

  • کد خبر : 7327
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۳۱
هواپیمای آبی-خاکی AG600 چین آزمایش‌های پرواز صدور گواهینامه را آغاز می‌کند
طبق گزارش وبسایت خبری شینهوا (Xinhua)، هواپیمای آبی-خاکی بزرگ پیکر AG600 چین وارد مرحله آزمایش‌های پرواز صدور گواهینامه شده است.

شرکت صنعت هوانوردی چین (AVIC) اعلام کرد که مرکز صدور گواهینامه قابلیت پرواز اداره هواپیمایی چین، مجوز بازرسی نوع (TIA) را به اولین مدل خانواده هواپیمای آبی-خاکی AG600 صادر کرده است.

این حرکت به این معنی است که وضعیت پیکربندی این هواپیما، قابلیت پرواز (airworthiness) و عملکرد ایمنی مورد انتظار آن مطابق با الزامات TIA  بوده که امتیاز مهمی برای صدور گواهینامه قابلیت پرواز هواپیمای AG600 فراهم کرده است. قبل از دریافت TIA ، چهار هواپیمای AG600 برای آزمایش‌های تطابق قابلیت پرواز به کار گرفته شدند.

خانواده هواپیمای آبی-خاکی بزرگ پیکر AG600 به عنوان تجهیزات پیشرفته هوافضایی برای تقویت توانایی‌های نجات اضطراری کشور چین در حال توسعه است. این هواپیمای آبی-خاکی پیکربندی شامل یک بدنه بالای شبیه به هواپیما و یک بدنه پایینی به شکل کشتی دارد. به گفته  AVIC، این خانواده هواپیما اولین هواپیمای بزرگ مخصوص استفاده غیرنظامی است که به طور مستقل توسط چین توسعه یافته است و برای رفع نیازهای اطفای حریق جنگل، نجات دریایی و سایر مأموریت‌های نجات اضطراری در سراسر کشور طراحی شده است.

این هواپیما با تمرکز بر قابلیت آبی-خاکی، تطبیق‌پذیری در مدل‌های متعدد و توسعه سریالی طراحی شده است. سری هواپیماهای AG600 می‌تواند به تجهیزات و امکاناتی مجهز شود که نیازهای مختلف کاربران در زمینه‌هایی مانند پایش محیط دریایی، شناسایی منابع و حمل و نقل مسافران و بار را برآورده کند.

مدل نمایش‌دهنده فناوری AG600 اولین پرواز خود را در سال ۲۰۱۷ انجام داد، سپس اولین برخاست از یک مخزن آب در سال ۲۰۱۸ و اولین پرواز بر فراز دریا در سال ۲۰۲۰ صورت پذیرفت. توسعه این خانواده هواپیمای آبی-خاکی بزرگ پیکر برای ارتقاء توانایی و سطح محصولات هوایی غیرنظامی تولید داخل چین، و همچنین ترویج توسعه سامانه های نجات اضطراری هوایی این کشور، از اهمیت زیادی برخوردار است.

منبع:‌ cn

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7327

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.