• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

نگاهی به خط تولید و داخل هواپیمای C919 چین

  • کد خبر : 7210
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
نگاهی به خط تولید و داخل هواپیمای C919 چین
خبرنگار ساوت چاینا مورنینگ پست به تازگی در یک تور رسانه‌ای شرکت کرد که جت مسافربری بومی چین C919 را به نمایش گذاشت. او اولین برداشت‌های خود و آنچه را که توجهش را جلب کرد، از خط تولید گرفته تا داخل کابین و نحوه آموزش خلبانان و خدمه بازگو می‌کند.

شرکت هواپیماهای تجاری چین (Comac) سازنده جت مسافربری C919 با افتخار اعلام کرد که خط تولید و فرآیند تولید آن به زودی خودکار و هوشمند خواهد شد.

یک سال پیش، این هواپیما که مظهر جاه طلبی‌های چین برای رقابت با بوئینگ و ایرباس است، اولین پرواز تجاری خود را آغاز کرد. شور و اشتیاق برای این هواپیما و ظرفیت آن برای آینده‌ای عالی در صحنه جهانی از آن زمان به بعد توجهات را به خود جلب کرده، اگرچه هنوز هیچ گونه گواهینامه یا سفارش خارجی دریافت نکرده است.

به دلیل نادر بودن جت و مسیرهای محدودی که در آن پرواز می‌کند، تهیه بلیط آن سخت بوده است. تنها چهار هواپیمای C919 با خطوط هوایی چین شرقی – اولین و تنها اپراتور فعلی آن – در ناوگان خدمت هستند و از شانگهای به پکن، چنگدو و شیان پرواز می‌کنند.

اما برنامه‌های توسعه و تولید بیشتر آن در حال انجام است و Comac توضیح داد جاه‌طلبی‌های آن شامل یک خط تولید جدید است که قطعات بدنه هواپیما را روی یک تسمه نقاله عظیم به هم جوش می‌دهد و خط مونتاژ C919 1.5 تا سه متر در ساعت حرکت خواهد کرد.

همانطور که هواپیما شکل می‌گیرد، موتورها سوار می‌شوند و قبل از اینکه جت به مرکز رنگ آمیزی منتقل شود تا با رنگ سفید پوشانده شود یا رنگ آمیزی خاصی شود، آزمایش می‌شود.

در داخل هواپیما، چراغ‌های کابین تغییر رنگ داده و رنگی زیبا و رنگین کمانی ایجاد می‌کنند. به خصوص در مقایسه با جت‌هایی که چندین سال فعال بوده‌اند، تازگی دارد.

خدمه کابین به امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد C919 اشاره کردند. یکی از ویژگی‌ها خبر خوبی برای مسافرانی است که قد بالایی ندارند و محفظه چمدان‌های بالای سر ۱۰ سانتی‌متر (۴ اینچ) پایین‌تر از بیشتر هواپیماهای غربی قرار گرفته تا با میانگین قد چینی‌ها متناسب شود. همچنین هنگام نشستن، دسترسی برخی از مسافران به چراغ‌ها و کنترل‌های فن نصب شده در بالای سر آسان‌تر خواهد بود.

شرکت Comac همچنین محوطه آموزشی خود را در شانگهای به نمایش گذاشت. این مکان مملو از خلبانان و مهمانداران پرواز هواپیماهای بزرگ بود. یک جدول زمانی، برنامه‌ای از کلاس‌ها را نشان می‌دهد که از ساعت ۹ صبح تا ۸ بعد از ظهر ارائه می‌شوند، با دوره‌هایی از آماده‌سازی قبل از پرواز، عملیات فرود و تعمیر و نگهداری موتورهای وارداتی C919.

پرچم‌های غول‌پیکر چین در سرتاسر تاسیسات آویزان شده‌اند، اگرچه Comac هنوز به مهندسان خارجی برای نصب و آزمایش تجهیزات بسیار مهمی مانند شبیه‌سازهای پرواز متکی است که خلبانان را در انواع شرایط شدیدی که در طول پرواز با آن‌ها مواجه می‌شوند، قرار می‌دهد، اما این سازنده جت گفت در حال توسعه جایگزین‌های شبیه ساز خانگی است و در تلاش هستند تا با قطعات بیشتری که در داخل چین ساخته می‌شوند، C919 را به یک جت چینی تبدیل کنند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7210

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.