• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
4

ساخت گوشی پرچم‌دار هوآوی با بالاترین نسبت قطعات چینی

  • کد خبر : 7006
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۰۰
ساخت گوشی پرچم‌دار هوآوی با بالاترین نسبت قطعات چینی
با توجه به تجزیه و تحلیل اخیر سری Pura 70، هوآوی با جدیدترین گوشی هوشمند پرچم‌دار خود در جمع‌آوری قطعات بیشتر چینی پیشروی کرده است، زیرا این غول فناوری به دنبال غلبه بر تحریم‌های ایالات‌متحده و رقابت با اپل در داخل کشور خود است.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، پورا ۷۰، ۷۰ پرو، ۷۰ پرو پلاس و رده بالای ۷۰ اولترا رکورددار تعداد نیمه هادی‌های محلی هستند که نشان می‌دهد غول فناوری مستقر در شنجن در آستانه رهایی از تحریم‌های شدت یافته ایالات‌متحده است. تحریم‌هایی که پنج سال پیش کسب و کار گوشی‌های هوشمند هوآوی را مختل کرد. اکثریت قریب به اتفاق قطعات و لوازم الکترونیکی این گوشی‌ها در چین تهیه شده است.

پس از اینکه ایالات‌متحده اخیراً مجوزهای صادرات تراشه‌های بیشتری را از سازندگان تراشه کوالکام و اینتل لغو کرد و مانع از فروش محصولات خود به هوآوی شد، توانایی تأمین قطعات محلی برای هوآوی ضروری‌تر شد. با توجه به پیشرفت‌ها در تراشه‌های ساخت چین، تحلیلگران تأثیر آخرین اقدام واشنگتن را کم‌اهمیت دانستند، زیرا هوآوی قبلاً چیپ‌ست‌های ۴G و ۵G را برای گوشی‌های گران‌قیمت و ارزان‌قیمت تولید کرده است.

قطعات خارجی که هنوز در این گوشی‌ها استفاده می‌شود شامل حافظه DDR5 از SK Hynix و سامسونگ الکترونیکس است. تراشه‌های حافظه SK Hynix در پورا ۷۰ و ۷۰ پرو وجود دارد در حالی که تراشه‌های سامسونگ در ۷۰ پرو پلاس و اولترا یافت می‌شوند. در مدل استاندارد، ۳۳ قطعه از ۶۹ قطعه الکترونیکی از تولیدکنندگان چینی و تنها پنج قطعه از تأمین‌کنندگان غیر چینی تهیه شد. اجزای دیگر هنوز در دست بررسی هستند.

به نظر می‌رسد پورا ۷۰ اولترا فقط از حافظه شرکت فناوری‌های حافظه یانگ تسه (YMTC)، بزرگ‌ترین سازنده حافظه NAND چین که تحت تحریم‌های ایالات‌متحده است، استفاده می‌کند. هوآوی  Mate 60 Pro که سال گذشته به دلیل پردازنده ۷ نانومتری ساخت چین بسیار مورد توجه قرار گرفت، از تراشه‌های SK Hynix NAND استفاده کرد.

در پورا ۷۰ پرو پلاس که پرتراکم‌ترین برد اصلی را دارد، ۲۲ قطعه از تولیدکنندگان چینی و سه قطعه از تأمین‌کنندگان غیر چینی تهیه شده است. ۵۲ جزء دیگر هنوز در دست بررسی هستند.

انتظار می‌رود پورا ۷۰ علاوه بر سری گلکسی S24 سامسونگ، رقیب کلیدی در چین برای آیفون ۱۵ اپل و سری ۱۶ آینده در پاییز باشد و محموله‌های گوشی‌های جدید پورا ممکن است امسال از ۱۰٫۴ میلیون دستگاه فراتر رود.

پیش‌بینی می‌شود هوآوی امسال بیش از ۵۰ میلیون گوشی در چین بفروشد و با ۱۹ درصد سهم بازار، در جایگاه اول قرار گیرد، که نسبت به سال ۲۰۲۳، ۱۲ درصد افزایش یافته است. انعطاف‌پذیری هوآوی در چین می‌تواند به آن کمک کند تا به فروشنده شماره ۸ گوشی‌های هوشمند در سطح جهان تبدیل شود.

خارج از چین، جایی که اقبال گوشی‌های هوشمند هوآوی چندان قطعی نیست، گوشی‌های پورا ۷۰ در اواخر این ماه در آسیای جنوب شرقی، آفریقا، خاورمیانه، آمریکای لاتین و اروپا ارسال خواهند شد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7006

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.