• امروز : سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 24 September - 2024
6

تیک‌ تاک فروشگاه آنلاین کالاهای چینی در آمریکا می‌شود

  • کد خبر : 5252
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۳
تیک‌ تاک فروشگاه آنلاین کالاهای چینی در آمریکا می‌شود
نرم افزار تیک تاک به بازرگانان وعده داده با استفاده از آن، مسیر سریعی را در بازار آنلاین در حال رشد خود به‌صورت رایگان، طی کنند.

گروه خدمات ویدئویی بایت دنس در مجموعه‌ای از سمینارها و جلسات با تولیدکنندگان و صادرکنندگان چینی، خود را به عنوان یک بازار بدون هزینه معرفی کرد. خدمات آن شامل ثبت نام رایگان، حمل و نقل، کمیسیون صفر و حتی انبارداری برای همه خریداران می‌شود. این تاکتیک احتمالاً بازاری را که اکنون تحت تسلط رقبای چینی آن یعنی Shein و Temu و حتی آمازون است را مختل می‌کند.

این اقدام ناشی از تلاش تیک تاک  برای بازسازی تصویر و رشد پلت فرم تجارت الکترونیکی خود است. ورود آن به خرید آنلاین نوید حرکت و پیشرفت بیشتر بازار کالاهای ارزان‌قیمت چینی را می‌دهد که اکنون توسط Shein  و Temu  هدایت می‌شود.

مدیران فروش بایت دنس گفتند، تیک تاک  به تاجران چینی کمک می‌کند تا با مدیریت همه چیز، از بازاریابی گرفته تا تدارکات و صورت‌حساب به بیش از یک میلیارد کاربر خود دسترسی پیدا کنند. همانطور که پیش بینی می‌شد، بازرگانان اطلاعات محصول را ارسال می‌کنند و کالاهای خود را به انبار گوانگژو می‌فرستند. مزیت تیک تاک  این است که در حال حاضر روی ۱۵۰ میلیون دستگاه در ایالات متحده نصب شده و سهم فزاینده‌ای از زمان کاربران تلفن همراه را به خود اختصاص می‌دهد که به ضرر سرویس‌هایی مانند یوتیوب و اینستاگرام است..

تیک تاک در حال حاضر بازارهای کاملی را در داخل برنامه اصلی خود در بریتانیا و عربستان سعودی راه اندازی کرده و در حال برنامه ریزی خدمات مشابهی در آمریکای شمالی در ماه‌های آینده است.

تجارت الکترونیک تیک تاک در حال حاضر سالانه چهار برابر شده و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری به ۲۰ میلیارد دلار ارزش کالای ناخالص برسد. بخش عمده‌ای از این رشد توسط آسیای جنوب شرقی انجام می‌شود، جایی که تیک تاک  اولین موفقیت بزرگ خود را در سرگرمی‌های آنلاین با خرید درون برنامه‌ای به دست آورد. اما تیک تاک مدتهاست در حال آماده‌سازی کامل تجارت الکترونیک در ایالات متحده است، جایی که تحت نظارت شدید بر مالکیت چینی‌اش قرار دارد.

فروشگاه تیک تاک  مانند جاهای دیگر، مجموعه‌ای از فروشگاه‌های کوچک است که به پروفایل‌های اینفلوئنسرها و سازندگان مرتبط هستند و کاربران معمولاً این فروشگاه‌ها را از طریق فیدهای محتوای خود کشف می‌کنند. همچنین یک برگه «خرید» در صفحه اصلی  تیک تاک  وجود دارد که کاربران را به چیزی شبیه به یک سایت خرید سنتی می‌برد – یک بازار آنلاین که اکنون امیدوار است با فروشندگان چینی و همچنین مارک‌های بزرگ جهانی پر شود..

Temu  در سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده راه اندازی شد و قبل از اینکه به مکان‌های بیشتری مانند استرالیا و اروپا گسترش یابد، به سرعت در صدر جدول دانلود قرار گرفت. از همه نوع فروشندگان چینی، و همه نوع وسیله از جاروی آشپزخانه گرفته تا گیره مو، استفاده می‌کند و سپس با دراختیار گرفتن سهمی از فروش، درآمد ایجاد می‌کند.

در حالی که تیک تاک  با روش مشابهی به دنبال بازرگانان است، در حال حاضر هزینه‌های صفر را متعهد شده است.

این غیر مرسوم نیست که پلتفرم‌های تجارت الکترونیک از هزینه‌ها برای ایجاد پایگاه اولیه صرف‌نظر کنند. علی بابا نیز این رویکرد را در چین در سال‌های اولیه خود به‌کار برد. شین، که در حال ساخت بازار خود است نیز از دریافت کمیسیون به صورت انتخابی چشم پوشی می‌کند.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5252

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.