• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

سامانه سنجشی ماهواره‌ای چین برای پایش‌های اساسی آب‌های آزاد

  • کد خبر : 3979
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۳۰
سامانه سنجشی ماهواره‌ای چین برای پایش‌های اساسی آب‌های آزاد
بر اساس یک گزارش جدید، چین در سال ۲۰۲۲ یک سامانه سنجش از دور ماهواره‌ای را برای کاربردهای مختلف از جمله نظارت بر تمام مناطق دریایی خود و آب‌های سراسر جهان ایجاد کرده است.

این سامانه امکان فعالیت در همه نوع شرایط آب و هوایی را دارد و چین از آن به ویژه برای بررسی جزایر تحت مالکیت خود بهره می‌گیرد.

در همین راستا، این کشور مجموعه‌ای از ماهواره‌ها را برای پایش مداوم خصوصیات نقاط مختلف آب‌های آزاد توسعه داده و نتایج قابل توجهی در استفاده از این فناوری از جمله مدیریت جزایر، پایش و بررسی منابع دریایی و همچین پیش‌بینی محیط زیست دریا به دست آورده است.

در سال گذشته میلادی، ماهواره‌های چین به پایش جزایر و صخره‌های دریایی مهم پرداختند. این نظارت‌ها به ویژه بر آب‌های اطراف جزایر هوانگیان (Huangyan)، دیائیو (Diaoyu)، ژیشا (Xisha)، ژونگشا (Zhongsha) و نانشا (Nansha) متمرکز بوده که در نتیجه آن، پشتیبانی‌های اطلاعاتی مهمی برای دولت چین به منظور مدیریت مناطق دریایی و مدیریت جامع جزایر فراهم شد.

مطابق این گزارش رسمی که دولت چین با عنوان «فعالیت‌های علمی و فناوری هوافضای چین» منتشر کرده است، ماهواره‌های سنجش از دور این کشور در سال ۲۰۲۲ به پایش آب‌های اطراف جزایر مذکور پرداخته و داده‌های اساسی را ارائه داده‌اند.

علاوه بر این، ماهواره‌های سنجشی چین خدماتی را برای نظارت بر محیط زیست دریا در سطح جهان، مقابله با بلایای طبیعی و نیز بررسی تغییرات سطح آب‌های جهانی فراهم کرده‌اند. همچنین این ماهواره‌ها داده‌های مهم و پشتیبانی‌های فنی را برای هشدار در مورد وقوع آتش‌سوزی و طوفان در داخل و خارج از چین ارائه داده‌اند.

به گفته لین مینگسن (Lin Mingsen)، مدیر اداره ملی برنامه ماهواره‌ای برای اقیانوس‌ (NSOAS) این کشور، چین به ادغام هوش مصنوعی، داده‌های بزرگ و سایر فناوری‌ها با سامانه‌های سنجش از دور ماهواره‌ای، با توان بیشتری ادامه خواهد داد تا ضمن ارائه خدمات عمومی ماهواره‌ای با کیفیت بالا در پایش‌های دریایی، سطح مدیریت دریایی چین را نیز افزایش دهد.

منبع: ecns

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3979

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.