• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
8

نمایش موشک‌های ضد کشتی مافوق صوت نیروی دریایی چین

  • کد خبر : 2373
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۲۸
نمایش موشک‌های ضد کشتی مافوق صوت نیروی دریایی چین
نیروی دریایی چین برای نخستین بار از موشک ضد کشتی مافوق صوت خود رونمایی کرد که می‌تواند به وسیله کشتی و یا هواپیمای جنگی حمل شود.

نیروی دریایی چین برای نخستین بار از موشک ضد کشتی پیشرفته خود به نام YJ-21 رونمایی کرد. این موشک مافوق صوت می‌تواند به وسیله کشتی و یا هواپیمای جنگی حمل شود و برد ۱۰۰۰ تا ۱٫۵۰۰ کیلومتر دارد.

تحلیلگران نظامی معتقدند که این اقدام ارتش چین نوعی بازدارندگی استراتژیک علیه ایالات‌متحده و تایوان تلقی می‌شود و کشتی‌های خارجی را از حمله و دخالت در تایوان بازمی‌دارد. برد جنگی YJ-21 پرتاب شده از هوا را می‌توان به ۱۵۰۰ کیلومتر افزایش داد، در حالی که سرعت مافوق صوت رهگیری آن را دشوارتر می‌کرد.

به دنبال جنگ اوکراین و تصویب برخی اقدامات برای حمایت از این کشور از سوی کنگره آمریکا، تایوان حمایت نظامی بیشتری از ایالات‌متحده دریافت کرده است. به همین دلیل کارشناسان بر این نظر هستند که چین با نمایش این موشک به واشنگتن و تایپه هشدار می‌دهد که ارتش این کشور گزینه‌های زیادی برای استراتژی ضد دسترسی به منطقه در اختیار دارد. پکن نگران است که در صورت ایجاد درگیری بین چین و تایوان، تایپه کمک‌های نظامی زیادی از واشنگتن دریافت کند.

در همین حال تایوان نیز قطعاً برای دفاع از خود به سلاح‌های بیشتری نیاز دارد، زیرا تاکنون هیچ یک از سیستم‌های هشدار اولیه و پدافند هوایی در کشتی‌های جنگی تایوانی قادر به تشخیص حمله موشک‌های YJ-21 نبوده‌اند.

منبع:‌ scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2373

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.