• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
14

شرکت چینی به‌دنبال ارتقای فناوری رانندگی هوشمند

  • کد خبر : 1620
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
شرکت چینی به‌دنبال ارتقای فناوری رانندگی هوشمند
در صنعت خودرو، شرکت SenseTime تجزیه و تحلیل خودرو و تشخیص رفتار را برای اطمینان از ایمنی رانندگی ارائه می‌دهد، مانند فناوری تشخیص چهره که می‌تواند خواب آلودگی راننده را تشخیص دهد.

شرکت SenseTime اعلام کرده است که پلتفرم هوش مصنوعی (AI) این شرکت ممکن است برای تقویت رانندگی هوشمند و ویژگی‌های رانندگی خودکار در ۲۰ میلیون خودرو استفاده شود.

وانگ شیائوآنگ موسس و مدیر عامل آزمایشگاه تحقیقاتی شرکت SenseTime در این باره می‌گوید: این شرکت هوش مصنوعی مستقر در هنگ کنگ که توسط گروهی از اساتید دانشگاه چینی هنگ کنگ (CUHK) تاسیس شده است، با ۳۰ خودروساز از جمله هوندا موتورز ژاپنی و Great Wall Motors چین و Chery Automobile چین همکاری کرده است.

وانگ در مصاحبه با South China Morning Post گفت: “یک پتانسیل تجاری بزرگ برای ما در این زمینه وجود دارد. این خودرو پس از خانه‌ها و دفاتر به سومین فضای اصلی تبدیل می‌شود که مردم بیشترین زمان را در آن می‌گذرانند.”

این اظهارات وانگ تأکید می‌کند که چگونه چین، در بزرگترین بازار جهان برای خودروهای معمولی بنزینی و خودروهای برقی، به سرعت فاصله فناوری را با خودروسازان رقیب جهانی کاهش می‌دهد، زیرا هر وسیله نقلیه جدیدی که در جاده‌های چین وارد می‌شود هوشمندتر شده‌اند. همچنین در دومین نظرسنجی JD Power از میزان رضایت مشتریان از خودروهای برقی که در اوایل ماه جاری منتشر شد، Xpeng Motor مستقر در گوانگجو، تسلا را پشت سر گذاشت و در بخش بازار انبوه رتبه‌های برتر را کسب کرد.

شرکت چینی به‌دنبال ارتقای فناوری رانندگی هوشمند

خودروهای هوشمند به بازار چند تریلیون یوانی در چین تبدیل خواهند شد، زیرا مشتریان، خودروهای برقی خود را با استفاده از فرمان‌های صوتی، پارک می‌کنند یا راهی برای مقصدهای از پیش تعیین شده پیدا می‌کنند.

طبق پیش بینی UBS، تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۶٫۶ میلیون وسیله نقلیه جدید یا یکی از هر چهار خودروی جدید که وارد جاده‌های چین می‌شوند از طریق باتری تغذیه خواهند شد.

SenseTime که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد، HSBC و شرکت سرمایه بین‌المللی چین (CICC) را به کار گرفت تا IPO خود را با ارزش ۲ میلیارد دلار در هنگ کنگ هدایت کنند، که طبق Crunchbase ارزش این شرکت به ۸ میلیارد دلار رسیده است.

انتظار می‌رود از درآمد حاصل از آن برای تأمین هزینه تحقیق و توسعه خود در زمینه فناوری‌های رایانه‌ای و یادگیری عمیق، از ویژگی‌های باز کردن قفل صورت در تلفن‌های هوشمند گرفته تا ابزارهای تشخیص اشعه ایکس و اندام‌های داخلی استفاده کند.

شرکت چینی به‌دنبال ارتقای فناوری رانندگی هوشمند

در صنعت خودرو، SenseTime تجزیه و تحلیل خودرو و تشخیص رفتار را برای اطمینان از ایمنی رانندگی ارائه می‌دهد، مانند فناوری تشخیص چهره که می‌تواند خواب آلودگی راننده را تشخیص دهد.

در حال حاضر، تعدادی از خودروسازان از جمله تسلا در حال ساخت خودروهای هوشمند مجهز به سیستم‌های کمک راننده هستند که از الگوریتم‌ها برای تجزیه و تحلیل داده‌های ترافیک جمع آوری شده در زمان واقعی توسط سنسورها و قابلیت “تشخیص محیط” استفاده می‌کنند.

سیستم‌های موسوم به خودکار که با استانداردهای رانندگی خودران سطح ۲ (L2) یا سطح ۳ (L3) مطابقت دارند، تصمیماتی از قبیل سرعت بخشیدن به یک خودرویی با حرکت کُند، که البته همچنان به دخالت انسان نیاز دارند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1620

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.